Set Untuk Ibu Menyusu | Susu Jadi Banyak dan Ibu Jadi Cantik

6:58 PM

Adik Makin Lawa, Kakak Yang Panass!!!



Assalamualaikum,

Harini Murni nak cerita sikit Al-kisah perkenalan & bagaimana jatuh cinta dengan ESP ni. Bagaimana dan dimana? Akan Murni ceritakan hari ini. InshaAllah!

Ok, bagi yang belum kenal apa itu ESP, mesti tertanya-tanya, apa yang best sangat pasal ESP ni? kenapa semua orang duk sibuk promote dan nak makan ESP ni?

Haa..hanya mereka yang dah mencubanya je yang tau betapa bestnya ESP ni. Jadi, apa benda ESP ni yer??



APAKAH ESP - ENERGISING SOY PROTEIN ISOLATE POWDER?



ESP (Energising Soy Protein) Isolate Powder ni adalah protein dari jenama Shaklee. Ye, memang ada protein jenama lain di pasaran.

Murni pun pernah cuba jenama lain sebelum ni. Tapi memang tak boleh lawan ke'best'an ESP Shaklee.

Sebenarnya, Murni baru jer cuba ESP ni kalau tak silap pertengahan bulan 3 tahun 2015. Kiranya baru 6 bulan mencuba ESP ini. Bagaimana Murni terbuka hati nak cuba ESP ni. Macam tajuk kat atsa laa "Adik Makin Lawa, Kakak yang Panass".


Sebelum Kahwin

Sebenarnya gambar kat atas adalah adik kandung Murni. Dia memang dilahirkan dengan kulit yang agak gelap sikit dan kulit mukanya pon berjeragat. Alhamdulillah selepas dia kahwin dan bersalinkan anaknya (Putri). By da way dia bersalin secara Operation. Dan kebetulan masa tu Murni baru masuk ahli Shaklee. Murni pon suggest kat dia set bersalin Shaklee kerana dia mengadu selalu rasa letih dan tak bertenaga untuk menjaga anaknya. Dan bersetuju untuk mencuba ESP.


Selepas Mengamalkan ESP


Alhamdulillah selepas dekat setahun dia mengamalkan ESP kulitnya makin cerah berseri. Tengok laa walaupun badan dia kurus jer. Tetapi dia mampu menyusu badan anaknya dengan sepenuhnya. Disebabkan jeles dengan kulitnya yang semakin berseri2 itu Murni pon mencuba juga ESP ini. Almaklumla perempuan semuanya nak cantik..Betul x? Dan sejak tu lah Murni jatuh cinta dengan ESP Shaklee ini. 



PENGGEMAR SUSU SOYA

Sebenarnya, Murni ni memang peminat susu soya sejak zaman remaja lagi. 

DULU, sebelum kenal Shaklee, Murni suka minum susu soya dalam kotak. Masa tu saya suka sebab soya tu sedap je, tak fikir pun Soy GMO ke, gula terlebih ke dalam tu..huhu..teruk betul..

Alhamdulillah sekarang Murni dah jumpa alternative soya yang lebih sihat dan berkhasiat!! Tentulah Energising Soy Protein ESP!!



KEBAIKAN ESP

  • Bagi ibu mengandung/menyusu macam adik Murni, bila minum ESP ni, badan rasa cergas dan bertenaga. Susu badan pun jadi semakin pekat dan baby cepat kenyang. 
  • Ini kerana komposisi terbesar dalam susu ibu adalah protein. Jadi bila badan ibu cukup protein, susu yang ibu hasilkan pun lebih pekat dan berkualiti. Senang nak menyusu. 
  • Protein tersangat lah penting kepada mereka yang ingin kulit cantik dan tona kulit yang sekata. Sebabnya protein adalah makanan sel. 
  • Jadi sesiapa yang ada banyak kesan jeragat atau parut yang susah nak hilang tu, kemungkinan besar adalah disebabkan kekurangan protein untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tu.
  • Oh yer, untuk ibu mengandung/menyusu yang ambil ESP, bukan saja kulit ibu saja cantik, kulit anak pun cantik jugak tauu. Alhamdulillah, anak adik Murni ni dah umur 1 tahun lebih, setakat ni takde apa-apa allergy. Memang kulit anak saudara saya halusss, licinn dan gebuuu sangat. Best tau gomol dia..hihi.. :)
  • Selain tu, ESP juga mengandungi Low Glysemic Index. Oleh itu ESP boleh memberikan tenaga berpanjangan dan mengurangkan rasa lapar, jadi sangat sesuai untuk mereka yang nak Slim dan yang ada Gastrik. Sebab tu lah ia jadi hot product pada bulan Ramadan.

Oh ye, ESP Shaklee ni takde apa-apa perisa macam coklat ke, strawberry ke. Bukan sebab Shaklee kedekut yer. Tapi sebab nak mengekalkan keaslian soya. 



NON-GMO (NON-GENETICALLY MODIFIED ORGANISM)



Yang paling istimewanya ESP Shaklee ialah, soya yang digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetic. Ia dipanggil NON-GMO (Non-Genetically Modified Organism). 

Daripada benih sehingga penyimpanannya, Shaklee hanya menggunakan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti. Mesti ada yang tanya, apa bagusnya kalau soya Shaklee ni Non-GMO? 

Haa, ini ada kaitan dengan RUMOURS yang kata soya ni produk Israel lah, boleh menyebabkan kemandulan lah, soya penyebab kanser dan macam-macam lagi keburukan soya.

Harap bertenang yer. Sebenarnya yang ramai tak tahu, bukan soya menjadi penyebab keburukan ni. Tengoklah sejak berpuluh-puluh tahun dulu, orang Jawa makan tempe diperbuat dari soya hari-hari. 

Kan sihat dah bijak je. Takde masalah pun walaupun makan soya hari-hari. Murni sendiri pon adalah peminat tempe, sebab ramai kawan2 Murni adalah  orang Jawa. Hihihi..

Sebenarnya produk soya (GMO) ialah produk yang telah diubahsuai genetiknya sehingga serangga pun tak lalu nak makan. 

Jadi production pun bertambah besar dan pengeluar dapat untung berlipat kali ganda. Sebab itu mereka boleh jual dengan harga yang sangat murah.

Pengubahsuaian inilah yang boleh menyebabkan allergy, toxin dan potensi kanser. 

Malangnya yang menjadi mangsa adalah manusia yang tak tahu dan terus-menerus makan produk-produk GMO ni.

Sekarang ni memang banyak produk GMO di pasaran terutamanya soya dan jagung. So lepas ni kalau nak beli produk dari soya atau jagung, pastikan ia berlabel Non-GMO yer. 

Jangan beli sesuatu produk tu sebab murah, sedap, atau sebab nak dapat barang free. Hargailah kesihatan badan kita. 

InsyaAllah dalam next entry Murni akan terangkan dengan lebih lanjut kenapa kita perlu pilih produk yang Non-GMO berbanding produk GMO yang kebanyakannya lebih murah di pasaran.  


ESP IS THE BEST SOY PROTEIN IN THE WORLD




Alhamdulillah, memang rasa bertuah sangat sebab dapat menikmati protein dari sumber soya yang berkualiti tinggi. The best ever brand in the world. 

Harga yang sangat mampu dimiliki. So no wonder la ESP ni selalu sold out dan ia menjadi hot item di kalangan customer-customer Murni. Ia memang sesuai untuk Lelaki dan Wanita.

Jadi, cubalah segelas ESP hari ini, dan anda pasti sukakannya!! Buatlah pilihan bijak memilih protein dari sumber soya Non-GMO. 

Ingat yer, soya dari sumber GMO memberi risiko penyakit berkaitan KANSER DAN ALLERGY. Hihi, saje bagi ayat penutup yg menakutkan. 

Lepas ni sila check label tin soy protein masing-masing, GMO or Non-GMO? :)

Anda nak tahu macam mana cara memilih soy protein terbaik?

Jemput baca penerangan seterusnya di sini nanti yer:-

Bagaimana Memilih SOY PROTEIN Berkualiti? ( KLIK SINI )



Thanks for reading! :)

***************************
PROMOSI SEPT 2015!!
***************************
ESP BUY 6 FREE 1
(SAVE UP TO RM400+)

* FREE MEMBERSHIP *
* FREE 1 ESP *
* MEMBER'S PRICE *
* CASH BONUS *

Promosi sah sehingga 31 SEPT 2015 sahaja.
Cepat-cepat dapatkannya ya!!



Artikel Menarik Yang Lain

6 ulasan

  1. hahaha shaklee kedekut ea tak dak perisa?? :p

    ReplyDelete
  2. Hehehe bukan Shaklee kedekut. Tapi sebab nak mengekalkan keaslian rasa soya. Tapi jgn isau boleh jer mix dengan ape2 perisa minuman kita..kalau pakai shaker lag best tau..

    ReplyDelete
  3. Zumal pernah minum campur dengan minuman coklat...

    ReplyDelete
  4. kira minum ESP ni selain milk booster. tumit kaki yang tak cantik dan pecah2 pun jadi licinnnnnnnn je. suka suka hihihi

    ReplyDelete
  5. Ekin minum campur dgn mcm2 perisa hihihi

    ReplyDelete
  6. nmpk perbezaan di disitu. igt gambo kawen. hehee

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang