Jom Belajar Mengurut (Urutan Terapi)

7:01 PM

Assalamualaikum semua, harini Murni nak share sikit tentang cara2 urutan terapi. Murni jumpa teknik2 mengurut ni dalam FB. Kebetulan semalam husband mengalami sakit kepala dan badan. Jadi Murni sebagai wife yang perihatin & penyayang menawarkan khidmat urutan FREE buat suami tercinta. (mohon jangan termuntah ya). Alhamdulillah teknik2 kat bawah ni berguna dan berjaya. Jom kita sama2 belajar mengurut untuk waktu2 kecemasan. Teutamanya buat insan2 yang kita sayangi. Almaklumlah loni tukang urut susah nak dapat dan mahal2 belaka. JMmmm exercise jari jemari anda!!!




Kalau anda sakit di bahagian sisi kepala seperti yang ditunjukkan, sila urut di titik X. Sakitnya akan hilang dengan segera. InshaAllah!


Jika sakit dibawah tempurung kepala hingga ke bawah (paras bahu). Tekan atau urut tempat bertanda X selama 1 minit, rasa sakit mulai berkurangan. Teruskan urutan dan inshaAllah, rasa sakit akan hilang.




Biasanya orang yang pening atau sakit kepala  terdapat jaluran sakit. Jika jaluran seperti dalam gambar ini. Tekan atau urut di titik X adalah penawarnya.


Anda sakit mulut (sebelah sisi) serta denyutan pada tepi mata? Titik X ini jawapannya. Tekan titik berkenaan dan urut. InshaAllah melegakan.



Sakit Bahu dan Belakang. Cuba perhatikan pattern sakit bewarna biru tu. Kalau sama apa yang anda rasakan, tekan atau urut pada titik X.




Sakit tengkuk, sakit bahu dan tangan serentak? Jangan risau, urut je pada titik-titik X yang ditunjukkan. InshaAllah pulih.

Sakit Bahu Lengan! Mereka yang sering bekerja mengangkat beban berat akan menyebabkan berlakunya sakit di bahu, lengan dan celahan siku (seperti yang bertanda biru). Untuk memulihkan kekuatan dan menghilangkan rasa sakit, picit-picit 2 titik bertanda X tersebut.


Titik-titik X ini agak sakit bila diurut atau ditenyeh tetapi boleh membantu bahagian sakit yang ditunjukkan (warna biru). Kalau kedudukan pada sebelah kiri badan, ianya membantu pesakit lemah jantung.
Siapa yang rasa kebas dan sakit dari belakang hingga ke jari manis dan kelinking, sila tekan atau urut pada titik X. Titik X ni pun mungkin makhluk halus suka bertenggek.



Jika anda rasa sakit atau lenguh di sisi peha ke betis, tekanlah pada titik X seperti yang ditunjukkan. Bagaimanapun ianya berkesan sekiranya ianya berpunca masalah otot. Jika berlaku disebabkan oleh tulang belakang, ianya tidak membantu.




Ramai terutamanya golongan wanita mengalami sakit-sakit belakang di bahagian atas pinggul. Jangan tekan ditempat sakit, tetapi tekan pada otot sisi tulang belakang (iaitu yang bertanda X)



Sesiapa  yang rasa sakit di bahagian yang ditunjukkan (warna biru) iaitu terutamanya di bahagian pinggul dan atas lutut sekaligus, bolehh urut di bahagian yang bertanda X. InshaAllah tips ini mujarab untuk anda.



Sakit disisi tulang ekor. Diantara titik urutan yang sesuai ialah terletak di X ditengah perut betis.


Kalau sakit disis tumit seperti yang ditunjukkan , titik urutan terletak pada titik-titik X. Selamat mencuba!


Artikel Menarik Yang Lain

5 ulasan

  1. banyak titik nak kena hafal

    ReplyDelete
  2. ehehehe akak.. tolong urut please =P bahaha.. boleh la itew manje2 ngan akak..

    ReplyDelete
  3. wahhhhhhhh nak simpan kemas2 dalam otak lah. nanti sakit senang nak urut. tambah time emergency kannn

    ReplyDelete
  4. hahaha jenuh kena simpan gambar ni kalau nak apply..:D

    ReplyDelete
  5. Tip yg bagus nanti boleh urut abe hihihi

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang