Dulu Alysa Dora The Explorer..Loni Alysa Elsa Frozen.. Suratan atau Kebetulan ni :)

6:03 PM

Assalamualaikum..Ape khabar semua? harap2 semua sihat sejahtera walaupon jerebu telah melanda bumi Malaysaia ini..uhuk uhuk uhuks!! Petang tadi saje Murni belek2 album lama Alysa. Ya Allah terkejut Murni tengok picture Alysa masa umur 3tahun. Jauh beza sangat ngn muka dia loni bil dah 5tahun. Kawan2 nampak tak aper perbezaan?? cepat2 teka..


Lihatlah RAMBUT Alysa tu??



Sama TAK???


Dulu masa Alysa umur 3tahun dia sangat minat kartun Dora The Explorer..Baju, kasut, beg, tuala dia semua gambar kartun Dora tu. Kalau orang tanya nama pon dia kata "i'am Dora"..Pastu dia suka sangat cakap "swiper jangan mencuri"..bila adik dia ambik barang dia. Pastu masa nak potng rambut pon dia nak rambut macam Dora. Cerr tengok picture kat bawah..rambut dia sebijik macam Dora kann???

Dora The Explorer












































Tapi bila dia dah masuk 5 tahun dan minatnya dah berubah kepada citer Frozen pulak. Semua barang2 pon nak gambar Frozen jer..Stationary pon nak gambar Frozen jer. Yang paling tak tahan siap bgtau nama dia Alysa Elsa. Pastu masa Murni bawa dia g gunting rambut haritu lepas balik rumah terus mengamuk kenapa ibu potong rambut dia..Dia nak rambut macam Elsa. Maksudnya dia nak simpan rambut panjang laa..huhuhu



Princess Elsa Frozen




















Tapi apa yang Murni nak highlight kat sini RAMBUT Alysa dulu LURUS sangat..Tapi loni dah jadi IKAL2 sikit. Macam kebetulan pulak. Murni pon tak sangka rambutnya akan bertukar bentuk. Mula2 dulu Murni ingat tersalah bagi syampoo kat dia. Rupanya tak. Mungkin dulu dia ikut Rambut Murni yang LURUS.. Tapi loni dia ikut rambut abah dia pulak yang IKAL sikit. Takpe laa mana2 pon asalkan Alysa sihat & happy sokmo dah cukup! Alhamdulillah!!





Artikel Menarik Yang Lain

16 ulasan

  1. Hehehe..Dulu suratan kot..Skrg kebetulan plk..kiki

    ReplyDelete
  2. Jadi Princess Elsa pun xpe sebab nama hampir sama ^-^

    ReplyDelete
  3. dua2 rambut comel semoga alysa sihat sokmo cik ash doakan

    ReplyDelete
  4. hahaha.. comelnya dora... ehhh.. alysa...

    sebijik macam kartun yang dia minat.. heee

    ReplyDelete
  5. agak agak ada macam ibunya dulu?

    ReplyDelete
  6. Dua-dua rambut comel sokmo. Tak kisahlah suratan atau kebetulan, yang pening comel dan sihat =). Pehni jenuh lah ummi dia nak jaga rambut panjang alysa elsa =)

    ReplyDelete
  7. comellnya Alysa... memang nampak perubahan tu...hihi... rambut pun cantik lah...:)

    ReplyDelete
  8. hampir sama tang rambut tu...comeyyy

    ReplyDelete
  9. Muka copy paste kak murni..hehehe

    ReplyDelete
  10. minat dora explorer rupanya

    ReplyDelete
  11. ehehehe eh guano tu kak ? lurus natural bleh eh tetiba jadi ikal ? ngeeee..

    ReplyDelete
  12. aah la kak. rambut dia bertukar bentuk. kira ingatkan rambut kita ni dari lahir dulu sampai besar sama je pesyen nya. boleh jugak berubah bentuk ek

    ReplyDelete
  13. Lain rmbut dia noh...
    Tp yg pasti muka dia mcm mama dia sgt2

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang