Rumahku Syurgaku Part 4 (Bayaran Ansuran kali ke-4)

6:04 PM


Assalamualaikum..



Pada 4 Januari 2016 sebaik sahaja dapat bonus ASB kami suami isteri terpaksa pulak membayar ansuran rumah kami buat kali ke-4. Ini bermakna "dinding-dinding rumah beserta rangka-rangka pintu dan tingkap telah dipasang pada tempatnya" (mengikut jadual pembayaran harga beli).



Pandangan dari jalan besar





Sebenar surat meminta bayaran ini kami dah terima pada bulan November lagi. Tapi husband minta tangguh dulu sampai bulan Januari untuk dapatkan bonus ASB dulu. Sebab sayang laa lagi sebulan nak dapat bonus kan..Jadi kami terpaksa laa bayar penalti nanti..Ape2 jer laa.. Asalkan bayar juga ok laa...









Walaupon agak perlahan progress rumah kami tapi kami tetap bersyukur kerana dah sampai level kami tingkat 12. Alhamdulillah juga sebab kami masih mampu bayar ansuran kali ke-4. Lepas ni kena tunggu laa pulak untuk bayaran ke-5. sabor je laa




Blog A (lobi)


Blog A (depan)



Block B (entrance)



Blok B (depan)


Muka masam duit hbs..huhuhu





Artikel Menarik Yang Lain

25 ulasan

  1. Alahai..mahalnya nk bli rumah..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu..kalau kat penang ni dah kira murah dah ni..ni jer yang termampu..yang lain mampu tengok jaa

      Delete
  2. mahalnya rumah... tingginya rumah kat murni

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau kat penang ni kira murah dah cik ash oii.. saje nak try umah tggi pulak..dah jemu duk landed house

      Delete
    2. ooooo gitu... hihihi...

      Delete
  3. awat muka depa gitu...hahah almaklumlah baru lepas bayaq duit umah gitulah..muka ketat..hehehe
    hari tu ada lalu area umah mokcik..iols lak excited
    tu umah murni!!!!!hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'a muka ketat..awal2 tahun dah hbs duit kat umah..hehehe

      Delete
  4. beli rumah tak guna pinjaman ??? kagum!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya buat loan juga tapi 80K jer..sbb nak byr bulan2 rendah..jadi kami kena bayar kesemua wang beza baru laa loan akan berjalan..hehehe

      Delete
  5. Wah dah nak siap pun rumah Murni ^-^

    ReplyDelete
    Replies
    1. lambat lagi tak tau bilaa..huhuhu

      Delete
  6. Mahal betol umah skrg nie.. Huhuhu..
    Alhamdulillah bila tengok rumah yang dibeli ada progress..

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul tu sha..tambah2 kalau dekat pulau ni..kalau takda jotaaa2 mampu tgk jer laa umah cntik2 nuun

      Delete
  7. makin mahal harga rumah skrg ni kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak punya ni dah kategori murah dik oiiii..

      Delete
  8. developer JKP ke.. sama la macam rumah nina. tp kan skrg rumah mahal sampai ke tua tak mampu nk bayar habis. nanti boleh p raya. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. btul ker?? harap2 ok laa JKP ni

      Delete
  9. syoknyaaaaaaa dah ada rumah sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. syok tak syok lagi..tak siap lagi

      Delete
  10. Murni tau x bila date btul2 complete?saya pun beli umah kat situ..tp refer agreemt sign shld be 3 taun..end date bln 6 jkp kna bagi kunci dah..tp refer comment murni ckp bln 10 siap?

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu..tak tau laa loni pon bumbung tak naik lagi...

      Delete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang