Tiqa & Tiqi si Bulus | Ahli Baru Keluarga Kami

9:41 AM

Assalamualaikum..

Perkenalkan ahli baru keluarga kami. Tiqa & Tiqi (dua2 betina)..Usia mereka berdua ni baru 2bulan lebih..Keturunan Parsian Cat. Tempat lahir Kuala Terengganu..sekian...


Tiqa & Tiqi

Dua beradik ni Mil ambik dari Kuala Terengganu dan bawa Balik ke Kota Bharu seminggu sebelum Hari Raya Haji 2016. Jadi kami dari Penang balik beraya di Kota Bharu barulah kami bawa pulang dua beradik ni ke Penang. Ni pic Mak si bulus ni..hehehe







Persiapan kami ala kadar sajer..Husband dah beli siap2 cage & cat carrier.









 Mula2 jumpe..Kotor lagi sebab belom pernah mandi..Tggu balik penang baru bagi mandi. Dan nak bawa jumpe Veterinar..Alahai macam baby laa pulak..hehehe


Tiqi



Tiqa


 Betapa excitednya Alysa & Danish nak bela kucing..hehehe











16hb (Hari Malaysia) kami bertolak awal pagi ke Penang. Alhamdulillah dua beradik ni baik sangat. Mereka tidor jer sepanjang jalan. Sampai pertengahan jalan kami berhenti sekali bagi mereka makan dan poo pee. kami bawa siap2 tray pasir mereka. Tengahari kami sampai di Penang dengan selamat. 










Maka bermula laa episod kami membela 2 ekor bulus ni..Harap2 mereka membesar dengan sihat..Aamiiin!



Artikel Menarik Yang Lain

13 ulasan

  1. amboi tiqa tiqi ok nama pun comel jugak
    semoga tiqa tiqi seronok tggl ngan mami n papa baru ok
    alysa ngan danish jaga elok2 adik baru uols tu orite haha
    tiqa tiqi kalau beso nti..comel nti boleh ikut tok el p review..tapi sblm tu makeup cantik2 ok hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. mau x seronok siap ada rumah baru lagi.. hehehe

      Delete
  2. comel nyaa depa.. gebussss!
    kat rumah husna pon ada 3 ekoq baru lahir.. tak tgk lg rupa mcm mna..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahniah makcik husna.. ada "anak sedara" baru.. hahaha

      Delete
  3. comel nya kucing boleh nak bela?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq..akak pon baru nak bela dia..tak dpt laa nak bg kat org lain..hehehe

      Delete
  4. tudia bulu dia.. kembang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe memang cik siti wan kembang

      Delete
  5. comelnya dedua ekor kucen ni =D

    ReplyDelete
  6. Alahai kiutnya, geramnya tgk gebu² camtu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau Zumal geram saya lagi gerammmmm

      Delete
  7. hai tiqa tiqi... nanti besar baru bapok.. dapat anak nak gak seekor hahahhaha

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang