Bawa Kucing Balik Dari Penang ke Kelantan | Tiqa & Tiqi si Bulus

1:47 PM


Assalamualaikum..


Setelah hampir 4 bulan Tiqa & Tiqi duk kat Penang. cuti Christmas baruni kami bawa laa dia balik kampun di Kelate nuun..Lagipon MIL nak sangat tengok Tiqa & Tiqi. Macam biasa kami boh dia dalam Cat Carrier dan dia tak banyak karenah diam dan tdo jer sepanjang perjalanan balik. Kami bertolak dalam pukul 2ptg gitu.





Dan sampai dekat RnR Perah, Gerik kami berhenti disitu untuk bagi Tiqa Tiqi makan, minum, poo & pee...Tapi kawan2 tau...bila buka pintu carrier dia..sampai kesudah takmo keluar..adoiii










Tiba2 ada stray cat datang..kesian dia kaki tempang...






Tiqa duk mengintai dari dalam...




Tiqi kemain sombong..Takmo makan..selalu dia suka sangat wet food gni...





Minum pon tak nak...




Abah sua kat mulut pon tak nak...




Tak mau keluar untu poo & pee....







bila Tiqa tolak Tiqi dia keluar sikit....




Toleh atass...




Toleh belakang...













Memang sampai kesudah dia tak keluar..Makanan dia kami bagi kat stray cat kat situ..Dan sampai rumah MIL dalam pukul 9malam kami lepaskan dia main2 sekejap pastu boh dalam cage dia elok jer dia makan minum poo & pee. Bila tanya dalam FB grup kucing ramai yang cakap mereka pening. Tapi bagi Murni dia ok cuma dia rasa pelik kenapa dia berada diluar dari rumah..Jadi masa balik semula ke Penang kami tak bagi pon dia makan minum poo & pee. Dia pon tidor jer sepanjang perjalanan. Kami bertolak awal pagi jadi dalam pukul 11pg dah sampai Penang. Alhamdulillah!! 


Artikel Menarik Yang Lain

5 ulasan

  1. Alahai! comelnya Tiqa & Tiqi ni...
    Mrs. A rasa pun dia pelik dan tak biasa dengan bau-bau sekitar dia.

    ReplyDelete
  2. takut kut kak tu yang xmau makan minum hihihihi perubahan tempat

    ReplyDelete
  3. Comelnya kuceng. gebu je :D

    ReplyDelete
  4. comel.. patut la sanggup bawak.. hehehe

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang