Cabut Sendiri Gigi Susu Anak | Alysa yang Berani

April 27, 2017


Assalamualaikum...

Sajer nak cerita tentang pengalaman cabut sendiri gigi susu anak. Jangan salah faham, bukan Murni yang cabutkan. Sebenarnya ini idea encik suami. Sebab sebelum ni masa gigi susu bawah Alysa nak tercabut dulu kami bawa pergi cabut kat Klinik Gigi Swasta. Sebatang kena RM50 jadi untuk 2 batang habis RM100.



Dizaman gawat2 ni kami bercadang nak jimat laa. Lagipon gigi Alysa memang dah goyang teruk tggl nak cabut jer. Jadi abah Alysa tanya Alysa bagi tak abah cabutkan gigi atas Alysa yang goyang ni. Alysa kata boleh jer..Alysa kan berani.

Senyuman terakhir sebelum pagar dicabut


abah dah sapu gel untuk kebas


abah goyang2 dulu


Ok dah tercabut


gigit kapas supaya darah berhenti


inilah giginya..


Pagar dah hilang satu..


Begitulah kisahnya..nanti gigi satu lagi tunggu dia goyang kuat sikit nanti abah cabut sendiri lagi..hehehe

Artikel Menarik Yang Lain

3 ulasan

  1. beraninya.. kagum saya.. anak tak nangis lak tu. huhuuu.. Salam perkenalan dari saya :)

    ReplyDelete
  2. Tengok Alysa...teringat dulu PC pun gitu...babah cabut sendiri...kadang PC sendiri cabut...simpan bawah tilam..tunggu babah balik kerja..tunjuk...kalau tunjuk kat mama nanti mama jerit2 kecut perut....kikikiki...

    ReplyDelete
  3. wahhh berani.. kbnyakan budak2 gni mesti nagis gigi nak cabut

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang