Majlis Amal dan Berbuka Puasa bersama Anak2 Yatim anjuran The Light Hotel Penang dengan Kerjasama SP Arena dan Elang Wah SDN BHD

10:34 PM

 Assalamualaikum

11 Jun 2017- Sempena bulan Ramadhan yang mulia, The Light Hotel Penang dengan kerjasama bersama SP Arena dan Elang Wah Sdn Bhd telah menganjurkan Majlis Berbuka Puasa bersama lebih 100 kanak-kanak yang kurang bernasib baik dan yang memerlukan secara berturut2 selama 5 hari dari 7 Jun hingga 11 Jun 2017.





Ini adalah senarai nama rumah anak-anak yatim yang diraikan dari 7-11 Jun 2017:

1) Rumah Permata Kasih, Permatang Pauh
2) Maahad Tahfiz Sirajul Quran, Seberang Jaya
3) Pertubuhan Pembangunan Orang Buta, Pulau Pinang
4) Rumah Anak Kesayangan Bukit, Jambul
5) Rumah Amal Kasih Abadi Chai Leng Park








Setiap hari dalam 30 – 40 orang anak2 yatim akan datang berbuka di The Light Hotel Penang dan semalam dalam 52 orang anak2 yatim dapat bersama2 kami menikmati juadah berbuka bersama2 di The Light Hotel Penang. Sungguh meriah.











Ini merupakan satu acara tradisi tahunan bagi The Light Hotel Penang untuk menghiburkan hati mereka2 yang kurang bernasib baik pada setiap perayaan namun tahun ini ia telah menjadi perkongsian unik dengan SP Arena dan Elang Wah Sdn Bhd dengan anak syarikat iaitu Hop On Media dan Bon Zainal yang sinonim dengan rekaan pakaian lelaki beliau yang eksklusif. Selain itu program ini mendapat sokongan penuh dari YB Dr. Afif Bahardin, Adun Seberang Jaya Pulau Pinang.







Walaupun ini adalah tahun pertama bagi SP Arena dalam menganjurkan Projek CSR tetapi mereka juga telah menganjurkan Pasarena Aidilfitri - Seberang Jaya Ramadan Fest sejak tahun lepas melalui satu siri acara perayaan menghormati musim keinsafan dan penghargaan. Beberapa artis tempatan yang terkenal seperti Rabani Group, Alif Satar, Khalifah Buskers telah membuat persembahan dalam acara di dalam SP Arena dengan lebih 60 gerai yang menawarkan juadah berbuka puasa hari raya dan bilik ditaja sepenuhnya oleh The Light Hotel Penang.


 Perkongsian strategik ini sangat bermanfaat kepada semua pihak dengan niat kita yang mulia kerana kami percaya dalam semangat perkongsian dan penyayang terutama pada musim perayaan kerana kanak-kanak yang kurang bernasib baik memerlukan lebih banyak kasih sayang dan perhatian. Membawa kanak-kanak ini untuk menaiki Bas Hop on Hop off adalah satu pengalaman yang hebat untuk semua pihak. Pihak The Light Hotel juga mengambil kesempatan ini untuk memberikan beberapa bungkus Nasi Briyani Ayam kepada orang ramai dan pihak berkuasa . Nasi Briyani Ayam ini adalah 'Signature Dish' dari The Light Hotel Penang semasa Ramadhan ini.


 










  
Turut serta pada petang yang bermakna itu ialah wakil dari YB Dr. Afif Bahardin, Adun Seberang Jaya, Elang Wah Sdn Bhd, Ketua Pegawai Eksekutif, Tuan Syed Azhar Bin Syed Nadzir, Hop On Media, Ketua pejabat korporat, Mr Ekhwan Abdul Rasid, The Light hotel Penang, Pengurus Besar, Mr Raj Kumar, syarikat masing2 yang bersekutu, 35 kanak-kanak yang kurang bernasib baik dan juga pihak media.


 













Inisiatif ini adalah sebahagian daripada program tanggungjawab sosial korporat mereka dalam menyumbang semula kepada masyarakat semasa musim perayaan. The Light Hotel Pulau Pinang juga akan menjalankan satu lagi acara amal dengan YB. Dato 'Abdul Malik bin Abul Kassim Exco Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna dengan 100 kanak-kanak lain pada 18 Jun, 2017. 
 

 






Kami memang sangat terharu menyaksikan keseronokan dan melihat senyuman anak-anak yatim ini ketika menerima sumbangan ikhlas dari pihak penganjur. Sekaligus program ini sangat berfungsi sebagai peringatan kepada kita semua untuk mengamalkan sikap belas kasihan dan bersyukur diatas segala nikmat yang dikurniakan oleh Allah SWT.





Sebelum balik kami sempat juga bergambar dengan orang kuat program ni iaitu artis Alif Satar. Mesra dan ramah orangnya. Terima kasih juga kepada Cik Siti selaku Marketing & Communication Manager The Light Hotel Penang kerana sudi menjemput kami untuk sama2 memeriahkan Majlis Amal dan Berbuka Puasa bersama Anak2 Yatim ini. Semoga setiap apa yang kita lakukan ini mendapat keberkatan dan pahala dari Allah SWT. Aamiiin! 

Artikel Menarik Yang Lain

4 ulasan

  1. alhamdulilah sama2 beramal lagi2 bulan yang baik ni kan
    amboi zai sampai senget2 tepi alif ya haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. well...kawan iols kan bak kata pokcik...bahahaha

      Delete
  2. wahh sernok nyaa.. dekt area2 sini juga lah yer..

    ReplyDelete
  3. Bestnya dpt involve aktiviti mcm ni

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang