Ubati Pelbagai Penyakit Kulit Dengan Glow Gelenggang

12:38 PM

 Assalamualaikum..
 
Sejak dua menjak ni cuaca sangat panas diluar sana. Dan bila cuaca sangat panas dan kalau kita terdedah dengan haba mesti kulit akan berpeluh. Macam Murni yang bekerja dalam air-cond jadi tak risau sangat. Tapi bagi anak2 Murni terutama Danish Murni sangat risau padanya. Karana dia mempunyai kulit yang sangat sensitive kalau berpeluh terutama pada bahagian leher. Loni dia sekolah di Pre-school. Murni perhati setiap kali lepas dia balik dari sekolah mesti leher dia merah2 kesan garu. Katanya Danish panas berpeluh dan leher gatal. Dia pulak suka menggaru2 kalau rasa gatal & berpeluh di bibahagian leher. kesian dia hu hu hu.
 
 
 
 
 
Murni pernah tanya mak di kampong apakah ubat yang sesuai untuk hilangkan kegatalan dan kulit2 rosak pada leher Danish ni. Sebab nak dikata kurap bukan kurap, nak kata panau pon bukan. Jadi Murni confius nak sapu ubat apa dekat leher dia. Lagipon Murni tak nak sapu krim2 yg beracun sebab dia suka menggaru. Takut nanti lepas dia garu dia pegang makanan. Budak2 memang macam tu..bukan dengar kita nasihat. Huhuhu. Mak Murni cakap orang dulu-dulu biasanya ambil daun gelenggang dan tampal tampal dekat tempat yang gatal. Murni pernah kenal dan tengok pokok gelenggang ni. Tapi di bandar mana laa nak ada pokok ni. Disebabkan daun gelenggang sangat baik dari segi perubatan tradisional dan sekarang susah untuk mendapatkannya jadi cara alternative untuk dapatkan khasiat daun ini Murni mencari info di internet tentang pokok Gelenggang ni.
 
 

 
Kalau kawan2 yang tak pernah tengok pokok Gelenggang inilah pokoknya. Nama pokok gelenggang dari segi saintifik dikenali sebagai Cassia Alata. Daun gelenggang ini adalah daun dari pokok tumbuhan herba renek dengan ketinggian 1-1.5 meter. Sebenarnya daun gelenggang sangat popular dalam kalangan orang dulu-dulu sebab banyak khasiat darinya terutama dalam rawatan bagi kulit yang bermasalah seperti gatal-gatal, panau, eczema dan lain-lain. Dan agak sukar untuk mendapatkannya sekarang, maka terhasil satu produk dari inovasi terhadap daun gelenggang yang dikenali sebagai GLOW GELENGGANG.

 
 
 
Glow Gelenggang diformulasi daripada 100% bahan semulajadi yang bebas bahan kimia dan bebas steroid. Produk Glow Gelenggang terbahagi kepada dua jenis iaitu sabun herba dan minyak herba. Kandungan utama dalam produk Glow Gelenggang ini ialah:
 
Herba Gelenggang
 
Habbatus Sauda
 
Argan Oil
 
Olive Oil
 
Susu Kambing
 
Crystal Menthol
 
 
 
 
 
Glow Gelenggang bukan khusus merawat eczema dan panau je, tapi boleh juga digunakan untuk merawat beberapa masalah kulit lain seperti gatal, bisul, kurap, resdung dan kudis buta. Tapi kalau gatal disebabkan chicken pox, tak sesuai untuk gunakan Glow Gelenggang kecuali untuk chicken pox yang telah kering tau.


Cara menggunakannya pun sangat mudah, hanya dua step sahaja iaitu:
 
Guna sabun herba setiap kali mandi, 2-3 kali.
 
Sabun ni selamat digunakan untuk muka dan badan.
 
Picit dan sapu minyak herba sehingga meresap ke dalam kulit.
 
Minyak ini boleh digunakan selepas mandi, sebelum tidur dan bila-bila perlu / semasa gatal.
 
 
 

 

 
 
Pengalaman Murni sendiri ketika menggunakan Glow Gelenggang ni sangat selesa. Dia punya bau sangat Wangi macam vanilla gitu. So, bila sabun dekat badan memang wangi sangat!

Yang bestnya, Glow Gelenggang bukan sahaja merawat masalah kulit gatal-gatal tetapi boleh juga digunakan sebagai skrub badan. Lepas tonyoh-tonyoh sikit dekat badan, rasa licin. siapa tak suka kan kalau kulit licin? hihi. Memang banyak fungsi Glow Gelenggang ni, satu produk tapi boleh menyelesaikan pelbagai masalah. Jimat duit kita kalau macam ni, pakej lengkap! hilang masalah kulit, dah tak gatal lagi!

 Haa.. kalau sesiapa berminat nak cuba produk ni untuk masalah kulit gatal-gatal korang tu.. Jom order dan alami sendiri hasil penggunaan Glow Gelenggang ni.. Oh ya.. dapatkan potongan RM10 dengan menggunakan kod promo MURNI10 di bawah ni..
 


 Caranya mudah je.. order Set Glow Gelenggang ni melalui whatsapp dan taip sekali code promo MURNI10 ke no. 014-544 5951 dan akan dapat diskaun sebanyak RM10 atas pembelian.
 

 

 

 
 
 
 
 
 
 

 



Artikel Menarik Yang Lain

4 ulasan

  1. Boleh syorkan pada kawan2 ni...

    ReplyDelete
  2. cik nor pun guna. igt tak hari tu yg kna cengkam kuku. memang kuku kaki cik nor mudah dijangkitan penyakit. Ni kena kulat kuku plk. Try letak minyak glow gelenggang ni, alhamdulillah..dah semakin pulih..

    ReplyDelete
  3. produk yang bagus ni.. daun gelenggang tu memang bagus

    ReplyDelete
  4. menariknya produk ni. packaging pun lawa sangat

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang