Dapatkan Gigi Putih dan Bersinar Dengan GLARING WHITE TOOTH BEAUTY KIT

8:18 AM


Assalamualaikum..


 
Salah satu faktor yang menyebabkan penampilan seseorang lebih menarik adalah kerana senyuman yang manis, betul tak?? Tambahan lagi senyuman itu mempamerkan barisan gigi yang putih dan tersusun cantik. Mesti bertambah2 manis kan??? Oleh kerana itu ramai para artis dan celebriti sanggup menghabiskan belanja yang banyak untuk mendapatkan aset gigi yang putih dan tersusun rapi. Ini kerana jika kita memiliki gigi yang putih dan cantik akan membuatkan orang yang berbicara dengan kita akan merasa selesa dan kita pon tanpa rasa ragu2 untuk bergelak ketawa bersama2. Kalau tak percaya cuba kita jangan gosok gigi 2 hari..berani ke kita nak berhadapan dengan rakan2 dan orang tersayang??? mesti segan dan rasa tak selesa kan???





Walaupun ramai di kalangan masyarakat sangat suka kepada  warna gigi yang putih. Namun begitu di atas sebab pengaruh usia, penyakit genetik (Amelogenesis/dentinogenesis imperfecta), permukaan dentin terdedah akibat gigi haus, merokok dan pemakanan, maka  gigi akan berubah warna. Gigi akan berwarna kekuningan dan kusam. Jadi macam mana nak putihkan gigi?? Pelbagai cara dilakukan untuk menjadikan warna gigi menjadi putih. Antaranya ialah, penggunaan ubat gigi, penggilapan, rawatan korona, veneer oleh pegawai pergigian dan yang paling popular adalah ‘bleaching’ yang juga dilakukan oleh pegawai pergigian. ‘Bleaching’ atau pemutihan gigi adalah rawatan yang diakui kejayaannya. Sebanyak 90% kejayaan telah dilaporkan  untuk pemutihan intrakorona gigi ‘non-vital’. Tapi kosnya adalah mahal. Murni pernah tanya di hospital tempat Murni bekerja, kos bleaching ni mencecah harga RM1k++. itu harga staf.


Disamping itu terdapat dua kesan sampingan yang sering berlaku pada orang yang melakukan rawatan untuk memutihkan gigi, iaitu gigi menjadi lebih sensitif dan merengsakan dinding mulut. Gigi menjadi sensitif biasanya berlaku pada peringkat awal proses pemutihan gigi. Walaupun kerengsaan mulut adalah hasil proses pemutihan gigi dan berlaku pada peringkat akhir. Kedua-dua keadaan ini hanya berlaku buat sementara dan akan hilang antara 1 hingga 3 hari selepas selesai rawatan. Perlu diingatkan, warna putih pada gigi anda juga tidak akan bertahan lama jika anda memakan pelbagai jenis makanan atau minuman yang boleh menjejaskan warna gigi, seperti kopi, teh, soda, makanan manis, dan makanan yang mengandungi asid. Dengan memakan makanan ini, gigi putih anda tidak akan bertahan lebih daripada sebulan. tips putihkan gigi dengan selamat adalah anda boleh menghadkan makanan atau minuman, maka warna putih pada gigi boleh bertahan hingga setahun atau lebih.





Jadi, memandangkan kos perawatan untuk memutihkan gigi di hospital adalah mahal dan juga penjagaan adalah dengan rapi maka RZN Beauty telah mengambil inisisatif untuk mengeluarkan set pemutih gigi yang berkesan iaitu Glaring White Tooth Beauty Kit adalah  cara putihkan gigi dengan selamat.


Dalam kotak ni ada 2 item iaitu Tooth Whitening Pen & Tooth Whitening Carbon. Dapat sekali FREE Tooth Brush.. jadi korang tak perlu risau la kalau berus gigi jadi hitam lepas guna carbon tu. Gigi akan putih selepas 2 minggu penggunaan malah dengan sekali sapuan jer sudah boleh nampak perubahan. Korang tak nak ke gigi putih dalam masa 2 minggu ni? tak perlu berbelanja banyak untuk putihkan gigi, Glaring White Tooth Beauty Kit ni pun sudah boleh buat gigi korang bersinar gitu..






COMBO GIGI BERSINAR mempunyai 2 produk iaitu SUPER CARBON & PEN PEMUTIH GIGI






SUPER CARBON ialah serbuk arang ini adalah cara dapatkan gigi yang putih paling selamat dan terkawal kerana ia dari bahan semulajadi dan tidak menghakis.


Antara kelebihan SUPER CARBON:
  • Melindungi Gusi Dri Jangkitan Bakteria
  • Meneutralkan Masalah Nafas Berbau
  • Menghilangkan Karat2 Pada Gigi
  • Menstabilkan PH Dalam Mulut100% Dari Bahan Semulajadi
  • Mencegah Masalah Kaviti
  • Menguatkan Gigi
  • Kelulusan KKM


PEN PEMUTIH GIGI adalah alat pemutih gigi yang berkesan kerana mengandungi Gel khas untuk memutihkan gigi.

Antara kelebihan PEN PEMUTIH GIGI:
 
  • pen pemutih gigi yang selamat
  • Gel berkualiti tinggi ini tidak sama sekali merosakkan enamel tapi ia membuang kotoran yang melekat padanya.
  • Bahan yang digunakan telah melalui ujikaji. Mempunyai sijil CE, MSDS & FDA. Probabiliti pengguna yang mengalami masalah gigi sensitif dan iritasi adalah terlalu kecil.
  • Senang dibawa dan mudah dipakai
  • Kelulusan KKM

Soalan:


Adakah PEN PEMUTIH GIGI Halal?
  • Bahan-bahan yang digunakan saya dah buat rujukan sebelum ambil dari kilang memang tiada unsur-unsur haram. Bahan produk sama digunakan oleh para dr. Gigi dalam proses cuci gigi/servis gigi dan salah satu cara putihkan gigi dengan berkesan.

Adakah PEN PEMUTIH GIGI menpunyai side effect?
  • Tiada

Apakah bahan-bahan PEN PEMUTIH GIGI?


Ada dua jenis pen whitening:

i) Peroxide (menghakis tapi TIDAK BAHAYA)

ii) NON-Peroxide (tidak menghakis)


Produk yang mengandungi peroxide tidak diterima masuk ke negara Eropah atas sebab2 tertentu. Tapi non-peroxide boleh. Kami menjual yang dikategorikan sebagai Non-peroxide.



1 batang PEN PEMUTIH GIGI untuk berapa kali penggunaan?

  • Satu pen boleh tahan 60kali sapuan halus pada gigi yg mana kalau seminggu 3x kali sapu boleh tahan hingga 2-3bulan.


PEN PEMUTIH GIGI bertindak secara kekal ke atau sebagai polish?
  • Kesan awal pen whitening boleh dilihat seawal 1-2minggu bergantung pada konsistensi pemakaian dan penjagaan minuman seperti kopi ,nescafe etc.
  • Kesan pada gigi boleh jadi kekal jika penjagaan gigi diutamakan.
  • Maksud saya produk ni membersihkan/membuang daki kuning pada gigi supaya kelihatan putih/cerah seperti sediakala. So perlu ada disiplin untuk kekal.


Namun produk ni bukanlah produk yg dpt mengekalkan kerana ianya bukan seperti cat mewarnakan untuk kekal. jadi penjagaan dan pantanglarang perlu juga dititikberatkan. Gigi kita adalah harta kita yang sangat beharga. Jadi jagalah ia sebaik yang mungkin.




HARGA: RM 70

Artikel Menarik Yang Lain

2 ulasan

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang