Sembuhkan Selsema Tanpa Ubat, Guna Minyak Terapi Narinar Flutherapy

3:24 PM


Assalamualaikum.

Selesema dan batuk antara penyakit yang sering dihidapi bayi yang disebabkan oleh pelbagai faktor seperti cuaca dan kekebalan imun tubuh yang belum kuat terutama bayi yang diletakkan di pusat jagaan. Walaupun selesema dan batuk dikategorikan sebagai penyakit ringan namun sebagai ibu bapa, jangan diabaikan kerana ia mengganggu keselesaan anak, malah lebih dibimbangi jika tidak ditangani boleh membawa kepada penyakit yang lebih serius seperti bronchitis dan radang paru-paru atau pneumonia.


 Sebaiknya jika anda melihat bayi sudah menunjukkan gejala yang mengarah kepada seperti kerap bersin serta hidung tersumbat, tangani segera. Selesema berlaku disebabkan oleh jangkitan virus pada saluran pernafasan bahagian atas manakala batuk pula adalah tindak balas tubuh yang disebabkan berlakunya gangguan saluran pernafasan. Lebih membuntukan ibu bapa apabila bayi mengalami selesema dan batuk dalam masa yang lama. Apatah lagi bayi di bawah usia enam bulan tidak digalakkan diberikan ubat untuk merawat penyakit tersebut.

Menyedari permasalahan tersebut, NARINAR Group Sdn Bhd memperkenalkan produk NARINAR FLUtherapy untuk membantu mengurangkan simptom selesema dan batuk. Tanpa perlu diambil secara oral, NARINAR FLUtherapy merupakan gabungan pati tumbuhan eksotik yang diformulasi khusus untuk bayi berusia dua tahun ke bawah. NARINAR FLUtherapy diperbuat daripada bahan semula jadi iaitu gabungan minyak pati asli seperti lavender, lemon dan pudina. Lebih istimewa ia turut mengandungi gam arab (Boswellia Carteri) yang mempunyai banyak kebaikan kepada kesihatan.



Bahan-bahan yang terkandung di dalam NARINAR FLUtherapy adalah 100% semula jadi kerana diperbuat daripada pati tumbuh-tumbuhan eksotik dan bebas bahan kimia. Kami menggunakan minyak zaitun asli sebagai carrier oil agar ia mudah menyerap pada kulit dan selamat digunakan untuk semua peringkat usia.

Lavender adalah bunga eksotik yang memiliki keunggulan sebagai anti bakteria dan anti inflamasi yang tinggi. Ia sangat baik untuk melegakan saiuran sistem pernafasan yang bengkak akibat selsema dan batuk berpanjangan, selain bertindak sebagai penenang tubuh dan minda.

Pudina pula dikenal pasti sebagai anti viral dengan keistimewaan membantu melegakan masalah pernafasan dengan aroma yang menyegarkan. Maka tidak hairanlah minyak pudina popular dalam kebanyakan produk bagi merawat selesema. Ia juga penyelesaian terbaik untuk masalah kembung yang lazimnya berlaku pada bayi.

Sementara itu pati lemon bersifat anti virus, sesuai dengan sifatnya sebagai buah yang yang boleh melawan jangkitan. Begitu juga dengan gam arab khas kahak mampu meningkatkan daya tubuh. Di samping bertindak membantu melonggarkan agar bayi mudah memuntahkannya. Kombinasi ini menghasilkan sebuah produk terapi selesema pertama di Malaysia yang mudah digunakan dan memberi manfaat kepada para ibu bapa.


Sebenarnya NARINAR FLUtherapy bukan sahaja membantu meringankan masalah selesema dan batuk tetapi boleh digunakan untuk mencegah dari dijangkiti penyakit berkenaan. Gabungan pati asli ini diharap bukan sahaja mampu mengurangkan gejala tetapi mengurangkan risiko berlakunya jangkitan yang iebih teruk. 


Baru-baru ini ada kawan hadiahkan Narinar FLUtherapy ini untuk Zulaikha. Kebetulan pula masa tu Zulaikha ada symtom seperti selsema dan hidung berhingus serta susah nak tidur. Alhamdulilah selepas beberapa hari menggunakan Narinar FLUtherapy Zulaikha kembali sihat dan ceria. Loni setiap malam Murni selalu sapu Narinar ST untuk membantu Zulaikha tidur dengan lebih lena.



 



Memandangkan ia diperbuat daripada bahan semula jadi, NARINAR FLUtherapy perlu disapu setiap 15 hingga 30 minit di poin-poin tertentu bagi penghidap selesema dan batuk berpanjangan. Bagi tujuan mencegah pula, NARINAR FLUtherapy hanya perlu digunakan dua kali sehari. Dalam pada itu, pengguna tidak perlu risau mengenai tahap keselamatan kerana NARINAR FLUtheraphy telah melalui tiga siri ujian termasuklah alahan kulit yang dilakukan oleh makmal yang mendapat pengiktirafan standard Malaysia dan antarabangsa menepati piawaian dan penyelidikan perindustrian Malaysia. Melalui kajian tersebut, bahawa NARINAR FLUtherapy bebas logam berat yang berbahaya, bebas mikroorganisma berbahaya dan mesra kulit.





Selain itu NARINAR juga telah mengeluarkan NARINAR T-SERIES set Terapi urutan lengkap untuk ibu bapa dengan tambahan NARINAR TT (Tummy Therapy) & NARINAR ST (Sleep Therapy). NARINAR TT dengan gabungan 100% ekstrak pati aloe vera, serai wangi, lemon dan pudina yang sangat segar untuk kelegaan segera dari perut kembung, sembelit dan cirit birit.



NARINAR ST (Sleep Therapy) pula di khususkan untuk memberi ketenangan segera pada bayi dan anak-anak kecil dengan gabungan 100% pati semula jadi dari ekstrak lavender, epal hijau, oren, bunga chamomile dan bidara. NARINAR ST sangat berkesan di gunakan bersama teknik urutan di titik tertentu bagi terus memenenangkan anak kecil dan mudah tidur lena sepanjang malam. Ibu bapa juga boleh gunakannya untuk melegakan tekananl stress dengan segera kerana aromanya yang segar dan menenangkan sangat membantu hormon dalam badan menyeimbangkan emosi diri dan anak-anak.


Panduan menggunakan NARINAR FLUtheraphy:




Jika bayi anda selesema / batuk:


1. Titiskan dua hingga empat NARINAR FLUtherapy di tapak kaki menggunakan teknik Vitaflex, dada dan belakang badan. Calit nipis di hidung jika tersumbat.

2. Ulang setiap 15 hingga 30 minit untuk dua jam. Selepas selesema atau batuk
berkurang, jarakkan kekerapan. NARINAR FLUtherapy perlu disapu dengan kerap kerana ia diperbuat daripada pati tumbuh tumbuhan yang mudah diserap oleh tubuh.

3. Lakukan urutan lembut di zon-T wajah bayi. Rujuk video https://sentuhanibu.com/video-tutorial-terapi-utama/

4. Lakukan teknik urutan Vitaflex memfokuskan pada poin sinus dan paru paru. Rujuk video.

5. Lakukan teknik tepukan percussion/cupping untuk melonggarkan kahak dan lender.





Jika bayi demam:


1. Lakukan teknik yang sama seperti bayi selesema batuk.

2. Titiskan satu hingga dua NARINAR FLUtherapy di pelipat kaki dan tangan.


3. Titiskan dua hingga empat NARINAR FLUtherapy di sepanjang tulang belakang.







NARINAR Tummy Therapy - TERAPI PERUT BAYI PERTAMA DI MALAYSIA

Jika bayi sakit perut / kembung:


1. Titiskan dua hingga empat NARINAR TT di perut. Urut lembut.

2. Sembelit: Titiskan dua hingga empat Narinar TT dan urut lembut perut membulat

3. Cirit birit: Titiskan dua hingga empat NARINAR TT dan urut lembut perut membulat pusingan lawan arah jam.


4. Lakukan teknik pusingan sun & moon jam kelegaan perut yang cepat. Rujuk video untuk







Dipek dalam botol 10ml, sebotol NARINAR FLUtherapy berharga cuma RM59 untuk penggunaan satu bulan. Dan kalau nak lagi jimat kawan2 boleh beli 3 botol dengan harga RM159. Kawan2 jangan risau produk Narinar ini selamat digunakan kerana mempuyai kelulusan dari KKM dan memang terbukti berkesan. Sudah banyak testimoni tentang keberkesanannya. Memang tak rugi kalau memiliki set Narinar ni. 

Macam mana nak dapatkan produk NARINAR Therapy ni??? Senang je, boleh tengok bawah:

NARINAR HQ

Alamat : No.2A-2,Jalan Puteri 2A/3
Bandar Puteri Bangi
43000 Kajang,Selangor

No Tel : 017-7171848


Instagram : NarinaMalaysia


Website : narinar.com



Artikel Menarik Yang Lain

3 ulasan

  1. Replies
    1. Ya Cik Ash memang recommended. Saya pun guna untuk baby saya sebrlum ni dari umur 3 bulan. Sekarang dah 2 tahun. Jarang dah selsema. Nampak ja simptom tu terus calit, alhamdulillah esok lusa lega dah.

      Kalau Cik Ash berminat nak cuba, boleh contact saya ya.
      Whatsapp 011-15018272

      Delete
  2. Alhamdullilah
    Semoga baby terus sihat dan membesar bagai juara.

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang