LET'S GET CRACKIN THIS CHRISTMAS DINNER BY OLIVE TREE HOTEL PENANG

5:39 PM

Assalamualaikum semua..

Sedar tak sedar kita sudah berada di bulan Disember iaitu penghujung tahun 2019. Jadi kita juga melangkah ke dunia The Nutcrackers di Olive Tree Hotel, Pulau Pinang Krismas ini. Murni begitu terpesona dengan 2 pokok Krismas yang besar & 3 mesra alam yang dibuat dengan terang, disertai dengan hiasan rusa dan giring santa di bahagian luar hotel. Melangkah ke hotel, dan anda akan dialu-alukan oleh keluarga Krismas Nutcracker dan hiasan yang mesra alam ini.




Olive Tree Hotel sekali lagi bersedia untuk menyambut musim perayaan dan perkongsian. Sila lah datang dan dapatkan saat-saat berharga musim ini dengan keluarga dan rakan-rakan, sambil menikmati pengembaraan gastronomi yang mewah di Sukkah Coffee House.





Makan Malam Buffet Perayaan sama ada untuk rakan sekerja atau rakan perniagaan bersosial di luar tempat kerja atau untuk keluarga dan rakan-rakan untuk berkumpul selepas sepanjang tahun yang sibuk, makan malam buffet perayaan adalah cara terbaik untuk kita bersantai.


Pada bulan Disember, Sukkah Coffee House akan memaparkan Makan Malam Buffet Festive setiap hari Sabtu. Bufet ini menawarkan sambutan hangat untuk hidangan antarabangsa dan tempatan seperti Sun-dried Tomato Spinach Rice Pilaf, Grilled Chicken with Mango Curry sauce, Korean Spicy Rice Cake, Grilled Prawn with Chimichurri sauce, Pan-fried Atlantic Salmon with Orange, Lemongrass and Beurre Blanc, bar salad, sudut pinggan sejuk & Seafood on Ice. Jangan lupa untuk maniskan mulut anda dengan pencuci mulut Krismas seperti makaroni pelbagai jenis, Christmas Pudding with Vanilla sauce, Orange Cranberry Poppy Seed Cake, kek Log Yule dan banyak lagi. Sebanyak dua menu akan bertukar sepanjang bulan krimas ini.



Di samping merawat yang lazat, hotel ini akan menyebarkan kegembiraan Krismas melalui persembahan yang mengagumkan oleh Sekolah Straits International, Persatuan Jiran Baik Pulau Pinang, Pusat Injil Air Itam dan Gereja Methodist Trinity. Gegaran perayaan akan diiringi oleh carollers Krismas dari Stesen Muzik Mayson dan Persatuan Jiran Baik Pulau Pinang pada waktu malam dan hari masing-masing. Semangat Krismas akan terus berseronok dengan muzik secara langsung dan prestasi badut untuk menjaga kanak-kanak menghibur sepanjang dua malam ini.


Christmas carolling at Olive Tree Hotel

  • 7 Dis 2019, Sabtu Straits International School
  • 14 Dis 2019, Sabtu Persatuan Jiran Baik Pulau Pinang Pusat Air Itam Gospel 
  • 21 Dis 2019, Sabtu Gereja Methodist Trinity

Pesta Perayaan Krismas dan bergembira dengan makan malam bufet kami acara kemuncak, meliputi Salmon Gravlax, Seafood Terrine, Seafood on Ice, serta sup dan salad untuk memulakan sambutan Krismas dan Hari Krismas. Segar dari dapur adalah pilihan hidangan kami yang hangat seperti Slow Lamb Slender Panggang dengan Lamb Jus, Stroganoff Daging dengan Cendawan & Parsley, Chinese Braised Oxtail dan banyak lagi. Tambahan kepada hidangan tandatangan, Raspberry Duck Confit berkhidmat dengan Tortilla di kaunter aksi kami. Pastikan untuk mengakhiri hidangan anda dengan pencuci mulut yang lazat seperti Almond Stollen, Madu Melon Sago Panna Cotta, Kentang Nangka Kacang Rempah dan pelbagai biskut Kue Gingah.





Sajian & Hidangan sempena Krimas di Olive Tree Hotel

Selaras dengan tradisi, bufet juga menawarkan stesen ukiran langsung dari Whole Roasted Turkey with Raisin and Chestnut stuffing, Yorkshire Pudding, Honey Glazed Turkey Square with Pineapple; with Slow Roasted Top Sirloin Beef and Roasted Lamb with BBQ sauce. 





Hidangan Utama





















Seafood on Ice


Cheese Platter


Salad Bar


Japanese Corner




Pencuci mulut














Oleh kerana Krimas adalah musim perkongsian dan pemberian, pengunjung boleh pergi ke Christmas Corner, Level 1 untuk pengalaman membeli-belah percutian sepanjang percutian di . Pelbagai kraf dan hiasan Krismas akan dijual pada bulan Disember. Dengan setiap pembelian barang-barang ini, hotel akan mendermakan hasilnya kepada Pertubuhan Permata Al Mahabbah, Pulau Pinang.


Oleh kerana ini adalah musim perkongsian dan pemberian, pergi ke Sudut Krismas kami, Tahap 1 untuk pengalaman membeli-belah bercuti yang bermakna. Pelbagai kraf dan hiasan Krismas akan dijual sepanjang bulan Disember. Dengan setiap pembelian barangan tersebut, hotel akan mendermakan hasil kepada Pertubuhan Permata Al Mahabbah, Pulau Pinang. 


"Sudut Krismas kami adalah cara terbaik untuk membuat perbezaan untuk kanak-kanak dari Pertubuhan Permata Al Mahabbah, Pulau Pinang. Derma dari jualan kami akan menjadikan musim cerah untuk mereka. Kami berharap tetamu dan pengunjung kami akan menyertai kami untuk menyokong sebab ini "dipetik Pengurus Komunikasi Pemasaran, Lim Hui Hui.

Takes Home Christmas Delight
Untuk menambah sentuhan perayaan Krismas anda di rumah, anda boleh menempah pencuci mulut untuk dimakan dengan keluarga dan rakan-rakan. Pesanan boleh dibuat melalui kafe Selah Café di talian + 604-637 7866
, bermula dari 1 Disember 2019 hingga 7 Januari 2020. Tetamu juga boleh membeli cakes and turkey via online purchase. The link for online purchase:  https://olivetreehotel.easy.co.



Festive Cakes List

Yule Log Cake 1 kg MYR75+
Fiber Muffin Cake Pc MYR65+ for 1 dozen | MYR35+ for half dozen
Banana Blueberry Cake 1 kg MYR65+
Hazelnut Cake 1 kg MYR70+
Lemon Custard Cake 1 kg MYR80+
Chocolate Mousse Cake 1 kg MYR80+
Orange Cranberry Poppy Seed Cake 1 kg MYR65+
Ginger Bread Man 1 pc MYR6+
Ginger Bread Star 1 pc MYR5+



Festive Buffet Dinner
Date : 7, 14, 21 and 28 December 2019 (Saturdays)
Time : 7:00pm – 10:00pm
Price : MYR95+ (adult) | MYR50+ (Child /Senior Citizen)
Location : Sukkah Coffee House, Level 2

Christmas Eve Buffet Dinner
Date : 24 December 2019 (Tuesday)
Time 7:00pm – 10:00pm
Price :  MYR138+ (adult) MYR75+ for child (aged 5 – 12 years old ) | senior citizen (60 years and above)
Location Sukkah Coffee House, Level 2
Entertainment Live entertainment, Clown performance, Christmas carolling by Mayson Music Station

Christmas Day Buffet Dinner
Date : 25 December 2019 (Wednesday)
Time 7:00pm – 10:00pm
Price : MYR138+ (adult) MYR75+ for child (aged 5 – 12 years old) | senior citizen (60 years and above)
Location Sukkah Coffee House, Level 2
Entertainment Live entertainment, Clown performance and Christmas carolling by Persatuan Jiran Baik Pulau Pinang

Offer Confirm and Pay by 16 December to enjoy special rate of MYR118+ (adult)
Only for Christmas Day Buffet Dinner


Untuk maklumat lanjut, boleh kunjungi:

Olive Tree Hotel Penang

No.76, Jalan Mahsuri, 
11950 Bayan Lepas, 
Penang, Malaysia. 

Tel :  +6 04 637 7777 ext.7712  
Fax : +6 04 637 7766



Artikel Menarik Yang Lain

0 ulasan

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang