“Ramadan Takeaway” Promotion at Shangri-La’s Rasa Sayang Resort & Spa, Penang

11:33 AM


Assalamualaikum semua..

Sedar tak sedar dah seminggu lebih kita berpuasa dalam tempoh PKP (Perintah Kawalan Pergerakan) di seluruh negara dan seperti semua maklum sepanjang tempoh PKP ni takde bazar ramadahan dan majlis berbuka puasa di hotel. Murni memang teringin sangat nak berbuka puasa di hotel sebab tahun2 sebelum ni sekurang2nya 2-3 kali kami akan berbuka di hotel. Bukan apa setahun sekali memanjakan diri untuk merasa keenakan juadah yang disediakan oleh chef hotel la kata kannn. Tapi mujurlah dalam tempo PKP ni ada juga hotel2 yang membuat service berbuka puasa di rumah dengan juadah yang dipesan secara " take Away " atau " Delivery " ke rumah. Jadi Murni tak melepaskan peluang untuk order juadah berbuka dari hotel pilihan Murni. Pada 2 hari lepas Murni membuat tempahan “Ramadan Takeaway” Promotion at Shangri-La’s Rasa Sayang Resort & Spa, Penang.


Shangri-La's Rasa Sayang Resort & Spa mempersembahkan "Ramadan Takeaway", dengan 3 pilihan set kotak untuk 2, 4 dan 6 orang makan dan setiap pilihan dilengkapi dengan makanan kegemaran dan pencuci mulut ala Malaysia. Promosi masa terhad ini adalah cara mudah bagi pelanggan untuk 'buka puasa' dalam keselesaan rumah sendiri dengan juadah makanan kampung yang asli seperti yang disediakan orang tua dulu2 untuk dinikmati bersama orang tersayang, keluarga dan rakan.




Tersedia setiap hari sepanjang bulan Ramadan, Masakan Malaysia yang disajikan oleh pasukan masakan Spice Market Cafe yang terkenal termasuklah Ayam Kari Kapitan, Daging Masak Madu Berempah, Ikan Tiga Rasa, Udang Masak Sambal, Nasi Briyani, Kuih Melayu yang kemudian dipasangkan dengan pelbagai jenis buah-buahan dan kurma premium yang diimport. Jadi hari tu Murni memilih Set B yang sesuai dimakan untuk 4-5 orang. Tapi Murni terkejut sebab portion dia sangat besar dan banyak. Murni boleh simpan sampai sahur tau.



"Ramadan Takeaway" tersedia dalam tiga pilihan menu berbeza, Set A pada harga RM350 untuk 6 hingga 7 orang, Set B pada harga RM200 untuk 4 hingga 5 orang dan Set C pada harga RM100 untuk 2 hingga 3 orang. Kata Jegan Selvarajan, Penolong Pengurus Eksekutif Cluster F&B, "Sama ada tetamu ingin berbuka puasa atau mengalami masakan tradisional Malaysia dalam masa yang mencabar ini dalam keselesaan rumah mereka, kami menawarkan hidangan yang dipilih dengan teliti yang disediakan dari bahan-bahan segar. Tujuan kami adalah untuk memberi peluang kepada orang-orang Pulau Pinang untuk menikmati juadah ciptaan Chef kami, kerana persembahan makanan dan minuman kami selalu menjadi salah satu tempat penjualan terkuat untuk resort ini. "

Set B (4-5 Orang makan)


Dia menambah, "Semasa penyediaan makanan, kami dengan tegas mengikuti semua langkah berjaga-jaga untuk memastikan keselamatan dan kesejahteraan para tetamu dan rakan sekerja kami. Ini termasuk penghantaran bebas kontak, kemasan tahan gangguan, amalan pembasmian kuman biasa, sarung tangan dan topeng semasa penyediaan makanan, kesihatan anggota pasukan memeriksa dan hanya menggunakan pembekal dan produk makanan yang diperakui. Antara juadah yang enak tersebut adalah:

Nasi Tomato

Ayam Panggang Percik

Sirap Limau

Papdum

Buah Buahan & Kuih


Kari Ikan Bendi


Daging Masak Madu Berempah


Kami juga menerima banyak pertanyaan mengenai pesanan dan pesanan semasa tempoh MCO. Sebagai tindak balas kepada peminat, Rasa Deli dan Spice Market Cafe menyusun senarai best seller mereka dan beberapa penambahan baru yang tersedia untuk pengambilan dan penghantaran sendiri. Sila rujuk menu Taste To Go yang dilampirkan yang menampilkan gabungan hidangan tempatan dan Barat serta Tissue Paper Roll and Face Mask cakes!




 Untuk maklumat lebih lanjut atau untuk membuat pesanan, sila hubungi Eva Hoe di 019-4090460 atau e-mel ke eewah.hoe@shangri-la.com. Semua pesanan mesti dibuat 24 jam terlebih awal. 

Cara pembayaran adalah tunai atau penghantaran kad kredit. Waktu pesanan adalah dari 10:00 pagi hingga 6:00 petang setiap hari. 

Pelanggan mempunyai pilihan untuk mengambil pesanan mereka di Garden Wing Lobby atau memilikinya dihantar tanpa caj di kawasan Batu Feringgi, Tanjung Bunga dan Teluk Bahang sahaja. 

Semua penghantaran akan dibuat 15 minit lebih awal daripada waktu pilihan pelanggan. 

Untuk maklumat lebih lanjut, lawati www.shangri-la.com.

Shangri-La’s Rasa Sayang Resort & Spa, Penang
Golden Sands Resort, Penang
Batu Feringgi Beach, 11100 Penang, Malaysia
Tel: (60 4) 888 8888
Fax: (60 4) 881 1800

Artikel Menarik Yang Lain

1 ulasan

  1. wah banyaknya
    rindu nak berbuka makan buffet hotel
    hehehe

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang