'SELERA UTARA BUFET RAMADAN 2023 di Spice Garden, Hompton by the Beach Penang

10:55 PM

Sedar tak sedar dah lebih seminggu kita menjalani ibadah puasa, macam mana dengan ibadah puasa tahun ni??. Semoga lebih baik amalannya dari tahun2 sebelumnya. Alhamdulillah syukur pada Allah kerana masih lagi memberi kita nikmat ramadan tahun ini untuk kita berpuasa bersama keluarga tersayang. Dan kalini Murni sekeluarga berpeluang berbuka puasa di Hompton Hotel Penang. Jadi alang2 Murni nak laa review sedikit tentang keistimewaan buffet Ramadan 2023 di Hompton Hotel Penang.



Hompton by the Beach menyambut Ramadan 2023 dengan gabungan hidangan tradisional Ramadan yang sihat serta pelbagai juadah kegemaran rakyat Malaysia dan juadah antarabangsa dari seluruh dunia. Semarakkan semangat Ramadan bersama keluarga, rakan dan rakan sekerja dengan mengenang dan menikmati juadah asli Malaysia 'Selera Utara' tahun ini.


Hidangan ikonik dan hidangan yang pasti digemari ramai pada bulan mulia ini ialah Ekor Lembu Panggang, Kambing Golek (diperap dan dipanggang perlahan), Bubur Lambuk Berempah (congee berempah dan sedap), Sup Kambing dengan Roti Bangkali (sup berempah dan roti) dan pelbagai jenis.






Hidangan panas seperti Rendang Ayam Lebur, Gulai Daging Kawah Batang Pisang, Daging Dendeng, Patin Tumis Asam, Sambal Tumis Sotong dan Petai, Siput Lala Goreng Cincaluk, Keema Kambing antara yang menjadi kemuncak Ramadan kali ini. Semua lauk2 ini sangat sedap sesuai dengan selera saya.
















Selain itu, pelbagai hidangan pembuka selera bermula daripada salad hijau yang menyegarkan hingga ke Kerabu Daun Selom Ikan Bilis tradisional, Kerabu AyamcBercili dan pelbagai 'Ulam-Ulaman' adalah permulaan yang sempurna untuk penyebaran yang mewah. 






Tak lupa juga gerai-gerai aksi yang penuh dengan aksi menyajikan pelbagai hidangan lazat dan pencuci mulut tempatan seperti Laksa Penang, Meehoon Soto, Ais Kacang dan Chendol yang disediakan khas oleh pasukan kulinari kami. Semua ini dan banyak lagi untuk memuaskan rasa lapar dan keinginan perayaan anda dengan empat menu berputar eksklusif mengikut mingguan.











Hidangan manis bufet adalah pencuci mulut syurga yang mesti dinikmati oleh seseorang untuk pengalaman makan malam yang memuaskan. Dijamu dengan pencuci mulut yang lazat seperti aneka kek dan pastri, Puding Permata Nescafe, Baklava, Loukoumades, aneka Kuih- Muih Melayu dan pencuci mulut lain menanti anda.






















Dengan banyak persembahan perayaan yang lazat, ia sudah pasti cara yang menarik untuk meraikan sesi berbuka puasa bersama orang tersayang. Kepada yang berminat boleh rujuk info dibawah:

𝗧𝗔𝗪𝗔𝗥𝗔𝗡 𝗘𝗔𝗥𝗟𝗬 𝗕𝗜𝗥𝗗 telah dilanjutkan sehingga 31 Mac 2023. Para tetamu berpeluang untuk merebut baucar sekarang sebelum promosi tamat dengan harga RM108 bersih setiap dewasa. RM68 setiap warga emas manakala setiap anak-kanak RM48.

Dari 1 April hingga 9 April, Bufet Ramadhan akan berharga RM118 bersih bagi setiap dewasa, RM78 bersih bagi setiap warga emas dan RM58 bersih setiap kanak-kanak. 

Untuk minggu terakhir dari 10 April hingga 18 April, Bufet Ramadhan akan dijual pada harga RM128 bersih bagi setiap dewasa, RM88 bersih bagi setiap warga emas dan RM68 bersih bagi setiap kanak-kanak.
 
  • Restoran Spice Garden disahkan halal oleh JAKIM. 
  • Tempat letak kereta adalah percuma pada siapa cepat dia dapat' dan kemudahan surau disediakan di Aras 8. 
  • Tempat duduk akan diatur dengan teliti untuk memastikan ruang yang cukup antara tetamu. Tempahan sangat disyorkan.
Tempahan Makan Malam Bufet Ramadan tersedia mulai sekarang - 18 April 2023. Sila hubungi hotel di 04-373 3233, WhatsApp 04-373 3269 atau e-mel fnb.coordinator@homptonhotel.com

Artikel Menarik Yang Lain

1 ulasan

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang