Khasiat Bawang Putih dalam Garlic Complex Shaklee!!.. Ubat Penyakit Darah Tinggi saya!!!

3:49 PM

Hari ni Murni nak share pasal produk Shaklee yang tidak kurang hebatnya... memang banyak supplement berasaskan bawang putih di pasaran tetapi Garlic Shaklee juga menjadi pilihan Murni..Murni makan Garlic ini untuk mengubat penyakit darah tinggi Murni..Alhamdulillah sangat berkesan..sebelum ini ada juga Murni mencuba Garlic Oil brand Blackmores..Tetapi setelah mencuba Garlic Complex dari Shaklee ni Murni dah terJatuh Cinta..So tak mau tukar2 dah..hihihi




Bawang Putih Asli


Bawang putih terkenal sebagai antibiotik semulajadi. Dan telah digunakan turun temurun sebagai bahan masakan seluruh dunia. Kalau menumis tak bubuh bawang putih rasa macam tak lengkap. Terus terang dulu Murni cukup tak suka dengan bawang putih ni..setiap kali tolong mak masak bila dia suruh boh 3ulas bawang putih Murni akan kurangkan jd 2 ulas aja..Alasan takut bila makan bawang putih banyak nanti badan akan berbau seperti abg B*ngla..hihihi


Rupanya Murni tersilap..Memakan bawang putih ni antara cara utk mengelakkan dari penyakit berjangkit seperti selesema. Bawang putih ini juga mengandungi pelbagai jenis komposit fisiologi yang terdiri dari bahan sulfat untuk menentang bahan anti-oksidan dan anti-kanser. Dan disebabkan komposit ini lah, makanya garlic ni jadi sangat berbau yang tidak enak..







Setelah Murni mengetahui banyak sangat khasiat bawang putih ni..Murni memilih untuk memakan bawang putih yang dalam bentuk pil..Tapi pastinya khasiat yang sama macam Garlic asli. Setelah lama mencari2 Murni telah berjumpa dengan Garlic Complex Shaklee ini.


Untuk pengetahuan semua, Garlic Complex ini dibuat dibuat daripada bawang putih jenis premium, yang mana bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik di California, USA di waktu musim panas.











Ianya juga dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif (bukan semua tablet bawang putih di pasaran mengandungi Allicin aktif tau!!) Dwi teknologi juga digunakan untuk mengawal bau bawang putih.  








Kajian menunjukkan perisa herbanya terhasil dari kombinasi 2 ekstrak herba (Rosemary dan spearmint). Mengandungi pelbagai vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif bawang putih dan keberkesanannya di dalam tubuh kita.  Setiap 2 tablet membekalkan 1000mg ekstrak bawang putih tulen yang menyamai dengan 2 ulas bawang putih segar. Hihihi, jadi sekiranya kita mengamalkan memakan 2 tablet Garlic Complex ini bersamaan kita memakan 2 ulas bawang putih ni laa..










Kepentingan Supplement Garlic Complex Kepada Kesihatan Tubuh kita:


1. Meningkatkan tahap sistem penghadaman, fungsi jantung yang baik kerana mengandungi ekstrak spearmint. 

2. Merupakan Antibiotik semulajadi yang selamat dan sangat bagus untuk pertingkatkan sistem keimunan badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida 

3. Membantu atasi masalah alergi dengan meningkatkan keimunan terhadap penyakit alergi seperti hidung yang sensitive, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis 

4. Meningkatkan dan membantu dalam masalah sistem penghadaman seperti kembung perut, senak perut, ulser gastrik dan ketidakhadaman. 

5. Menstabilkan tekanan darah tinggi dengan pengambilan konsisten 2-4 biji tablet Garlic sehari selepas makan. Garlic dapat mengeluarkan raksa, plumbum, kadmium yang merupakan logam toksik dalam tubuh dengan pantas. Logam toksik ini antara penyebab tekanan darah tinggi meningkat. 

6. Melindungi sel-sel darah dari kemusnahan yang disebabkan kehadiran logam dalam tubuh dan sekaligus menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia yang terkandung dalam tubuh tanpa kita sedari. 

7. Membantu menurunkan paras kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari. 

8. Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus kejadian kanser iaitu Nitrosamine. Garlic merupakan anti-oksidan kerana mengadungi sebatian selenium+germanium+acid amino yang melindungi tubuh dari radikal bebas yang merupakan antara penyebab kanser. 

9. Mengelakkan Odema iaitu air tekumpul dalam badan terutama pada kaki dan pergelangan kaki 

10. Membantu menangani masalah organ-organ pernafasan tersumbat akibat batuk dan brokitis yang berterusan, sakit kerongkong, selesema dan resdung (sinus) 

11. Bagi yang mempunyai Diabetes - Garlic dapat meningkatkan pengeluaran insulin dan meransang hati untuk mengawal gula dalam darah 

12. Mampu melawan bakteria dan smeua jenis jangkitan pada: 
  • Kerongkong & Telinga (throat & ear infection)
  • Perut memulas (stomach upset) 
  • Cirit-birit (Diarrhea) 
  • Bronkitis 
  • Luka-luka (infected wounds) 
  • Jangkitan yang berulang-ulang seperti telinga, kerongkong, gusi, mulut, dada, sistem air kencing 

Sekiranya anda atau ahli keluarga dinasihatkan mengambil ubat antibotik untuk melawan jangkitan penyakit seperti selesema, batuk, cirit-birit dll dan anda berasa khuathir akan kesan sampingan antibiotik untuk kesan jangka masa panjang, cepat-cepatlah ambillah supplement garlic yang antara kebaikkannya merupakan antibiotik 100% semulajadi, tanpa bahan kimia, perasa, gula dah bahan sintetik yang memberi kesan pada kesihatan.



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Berminat nak cuba Garlic Complex dari Shaklee ini, kawan2 boleh Whatsapp/call Murni 013-3136199 sekarang. Dan kawan2 boleh rasakan sendiri kebaikannya...


Atau...



Walk-in terus Ke Cawangan Shaklee yang Berdekatan: 

Jika anda tinggal berdekatan dengan cawangan Shaklee, anda boleh terus ke cawangan Shaklee yang berdekatan dengan menggunakan ID saya: 1176598 [Murniwati Awang]


Artikel Menarik Yang Lain

3 ulasan

  1. Makan garlic complex lagi senang dari makan bawang putih tu...

    ReplyDelete
  2. Masa pantangkan uwais mama gorengkan bawang putij sekali dgn ikan blis. Sedappp blh makan. Tp ngandungkn adik baby. Omaiiii somi kupas bawang putih pun rasa nk namges marah2 dah

    ReplyDelete
  3. Bawang putih memang hebat. Ia adalah antivirud, antibakteria dan antikanser semulajadi. Bau bawang putih memang kuat dan ramai yang tak menyukainya. Namun dengan teknologi terkini, kita boleh makan bawang putih dalam bentuk pil.

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang