Tips Berpuasa Untuk Wanita Hamil

6:35 PM


  • Pastikan anda makan pelbagai makanan yang sihat dan minum banyak air ketika berbuka dan sahur. Makan makanan ringan yang sihat sebelum tidur.

  • Pilih makanan yang membebaskan tenaga dengan perlahan. Karbohidrat kompleks, seperti yang didapati daripada bijirin penuh mil, makanan tinggi serat, seperti dal, sayur-sayuran dan buah-buahan kering, akan memberikan tenaga. Ini juga akan membantu untuk mengelakkan sembelit.

  • Elakkan makanan manis yang akan meningkatkan tahap gula dalam darah. Ia juga akan turun dengan cepat dan membuatkan anda berasa mahu pitam dan pening.

  • Elakkan juga makanan yang tinggi lemak dan terlalu diproses. Buat pilihan yang lebih sihat seperti kentang atau kacang kuda.

  • Pastikan anda mendapat protein secukupnya daripada kekacang, daging dan telur yang dimasak sepenuhnya. Ini akan membantu bayi anda membesar dengan sihat.

  • Cuba minum kira-kira satu hingga dua liter air atau minuman lain dari masa berbuka puasa hingga sahur. Elakkan minuman berkafein seperti kopi dan teh.

  • Kafein menyebabkan badan anda kehilangan lebih air sewaktu buang air kecil, dan anda boleh terhidrat dengan cepat terutamanya jika cuaca sangat panas. 

  • Boleh amalkan supplement dan juga makanan tambahan. Kerana tak semua makanan yang kita ambil cukup nutrisi untuk ibu dan Baby. Dan pastikan supplement yang diambil mendapat kelulusan KKM.









PERTANYAAN



“Saya adalah pengedar sah Shaklee. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia menggunakan perkhidmatan pos. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya “








Setiap pembelian dilaman ini,anda layak menerima
Jadual pengambilan vitamin
Tips eksklusif
konsultasi percuma berterusan
Layak dijemput ke eksklusif gruop di FB



** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit



Artikel Menarik Yang Lain

2 ulasan

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang