Mengandung 5 Bulan Baru Buat Buku Pink!!

9:10 AM


Assalamualaikum..


Tajuk kemain aih..Sajer jer nak ambik mood nak update pasal pregnancy yang ke-3 ni..bermakna Murni dah ada 3 buah buku Pink ni ler. Kepada ibu2 yang buat Pranatal check-up dekat Klinik Kesihatan Ibu & Anak (KKIA) buku Pink ni memang sinonim sangat. Buku Pink ini laa yang akan dikelek kehulu kehilir sepanjang tempoh mengandung sampai laa ke waktu nak bersalin nanti. Dari elok2 warna Pink terang dah jadi kaler pink cair pon ada..hahaha




Alysa 25/7/2010, Danish 25/03/2012 next 03/07/2017 (inshaAllah)





Mungkin kawan2 tertanya2 takpe buat buku Pink ni lewat. Sebenarnya Murni buat buku Pink ni sebagai syarat sahaja. Murni dari awal mengandung lagi setiap bulan check - up dekat Hospital Lam Wah Ee, Penang kerana Murni bekerja disini. Dan InshaAllah kalau takde ape aral nak juga bersalin di LWEH. Tapi memandangkan Due Date Murni adalah 03 Julai 2017 bersamaan seminggu selepas Hari Raya Puasa..Takut in-case ada ape2 dekat kampung (Kelantan) Murni takde rekod kesihatan/mengandung kerana LWEH tak bagi bawa balik buku rekod kesihatan/mengandung kita. jadi Murni terpaksa juga laa buat buku pink ni.




20weeks




Tapi bagi kawan2 yang baru mengandung seelok2nya cepat2 buat buku pink ini walaupon bercadang nak bersalin dekat hospital swasta. Bagi yang pertama kali nak buat buku Pink ni dan nak tahu ape persedian perlu bawa untuk ke Klinik dan nak tahu ape2 lagi lebih lanjut tentang Pemeriksaan pranatal di klinik-klinik kerajaan boleh rujuk website babycenter ni.




Artikel Menarik Yang Lain

9 ulasan

  1. Tahniah Murni :) Buku pink ni wajib ada bagi wanita mengandung walaupun lahir di hospital swasta. Siqah pun tahu dari kawan cerita juga. Takde pengalaman lagi..

    ReplyDelete
  2. wahh blh note ni tuk masa hadapan..hihihihi, xde pgalaman langsung

    ReplyDelete
  3. Moga satu masa nanti PC pun ada buku pink ni.. :)

    ReplyDelete
  4. Semoga kak murni dan kandungan sihat hendaknya

    ReplyDelete
  5. wahhh.. 3 buku dh. hehe entah ke mana buku nina. haha
    please baby keluaq 4 julai nanti boleh sambut birthday sama.

    ReplyDelete
  6. semoga baby sihat sampai deliver

    ReplyDelete
  7. tq kak murni share.. harap ada peluang nak pengang buku pink ni gak hihihihi..

    ReplyDelete
  8. Saya nak tanya sikit boleh tak?...

    ReplyDelete
  9. Saya nak tanya sikit boleh tak?...

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang