Masalah Perut Buncit dan Sembelit Selesai Selepas Mengambil Kitsui Bellos Fiber

9:28 AM

Assalamualaikum korang, lama Murni tak mencoret disini. Apa khabar pembaca blog Murni semua? Diharap berada dalam keadaan yang sihat-sihat semua. Harini Murni nak share satu pengalaman Murni yang agak mengerikan. Sebenarnya Bulan November haritu Murni dah start berdiet. Almaklum laa berat badan ni duk naik mencanak2.Tapi bila diet dengan cara tak betul dan pola pemakanan yang salah Murni kena masalah sembelit yang teruk. Memang azab sangat sampai berjam2 dalam toilet. Nak menangis rasanya huhuhu. ntara penyebab masalah sembelit ialah kurangnya makan makanan berkhasiat seperti sayur-sayuran dan buah-buahan, gaya pemakanan yang tidak seimbang serta kesan dari stress atau tekanan harian sama ada dirumah atau di tempat kerja. Ibu-ibu yang baru melahirkan juga mungkin akan menghadapi masalah sembelit ini terutama mereka yang bersalin secara normal.


Dipendekkan cerita sehari selepas kejadian tu Murni pergi la ke farmasi berdekatan dengan rumah alasan nak beli ubat untuk sembelit. Bila tanya Farmasis dekat situ beliau sarankan untuk mencuba produk makanan tambahan yang mengandungi fiber. Setelah Murni meneliti semua yang ada Murni tertarik hati untuk mencuba Kitsui Bellos Fiber. Kitsui Bellos Fiber ialah minuman campuran botani yang mengandungi nenas, epal, kiwi, markisa, lemon, pir, bayam, timun dan saderi serta diperkaya dengan vitamin & mineral; baik untuk membantu mereka yang mempunyai masalah sembelit dan kembung perut. Kitsui Bellos Fiber juga dikatakan berkesan untuk mereka yang mempunyai masalah najis berdarah, kesukaran serta kesakitan untuk membuang air besar atau masalah membuang air kurang dari tiga kali seminggu. Ianya dipercayai terbukti berkesan seawal 3 hari setelah konsumsi.



Dengan gabungan 9 jenis buah-buahan yang diperkaya dengan vitamins serta mineral, Kitsui Bellos Fiber dapat membantu membersihkan toksin yg terkumpul di dalam usus atau DETOX, toksin seperti minyak toksin dari makanan seharian. Antara bahan-bahan penting yang terkandung dalam Kitsui Bellos Fiber ialah ekstrak nenas dan kiwi yang mengeluarkan toksin dalam badan menerusi pencernaan serta baik untuk sistem pencernaan; dan ekstrak lemon yang membantu mengurangi nafsu makan secara berlebihan dan mencegah sembelit.




Sebenarnya Kitsui adalah jenama suplemen kesihatan yang dipercayai dan popular di Malaysia selama lebih 20 tahun. Jenama ini mengutamakan kawalan kualiti dan mematuhi piawaian industri seperti ISO, HACCP dan GMP untuk memastikan produk mereka memenuhi piawaian kualiti tertinggi. Produk Kitsui menggunakan bahan berasaskan tumbuhan, yang menjadikannya selamat untuk dimakan dan sesuai untuk individu yang mempunyai sekatan atau keutamaan diet seperti vegetarian dan vegan. Jenama ini disahkan Halal, memastikan pengguna Islam boleh menggunakan produk Kitsui dengan yakin.


Banyak testimoni positif daripada pelanggan yang berpuas hati membuktikan keberkesanan produk Kitsui dalam mencapai hasil yang diinginkan seperti peningkatan tenaga, penghadaman yang lebih baik dan kesihatan keseluruhan yang lebih baik. Kitsui telah menerima pelbagai anugerah untuk produk berkualiti mereka, termasuk Brand Laureate, Anugerah Asia Halal, Watson Top Brand dan Superhealth Brand. Anugerah ini menjadi bukti komitmen Kitsui untuk menyediakan makanan tambahan kesihatan yang selamat, berkesan dan berkualiti tinggi kepada pengguna. Pengiktirafan daripada anugerah ini juga mempamerkan kepercayaan dan sokongan yang Kitsui peroleh daripada pelanggan dan pakar industri.Dedikasi Kitsui terhadap kualiti dan kecemerlangan telah menjadikan mereka jenama yang bereputasi dan dihormati dalam industri suplemen kesihatan. 


  


Okay sekarang Murni nak share cara pengambilan Kitsui Belloss Fiber ini. Caranya sangat mudah dan seperti produk kesihatan Kitsui yang lain iaitu dengan mengambil satu sachet (15g) dan campurkan ke dalam 150ml air suam, goncangkan sehingga betul-betul larut sebelum minum serta-merta selepas penyediaan. Jangan lupa untuk pastikan minum air secukupnya untuk kesan yang optimum. Bagi yang menyusu, sedang mengambil ubat tertentu, hamil dan kemungkinan hamil, atau ada alahan dinasihatkan untuk rujuk dengan doktor atau penasihat perubatan sebelum pengambilan ya.






Sekarang Murni nak share testimoni terhadap diri Murni sendiri. Selepas beberapa kali konsume Kitsui Bellos Fiber ni Murni sangat rasa berpuas hati. Disamping senang membuang air besar Murni rasa perut Murni rasa sedikit kempis. InsyaAllah Murni akan teruskan konsume Kitsui Bellos Fiber ni sehingga target diet Murni capai berat 55kg.


Oh ya macam mana nak dapatkan produk Kitsui Bellos Fiber ni? Untuk pengetahuan korang, semua produk Kitsui boleh didapati di seluruh farmasi berdekatan anda atau secara online iaitu di website Kitsui, dan platform e-commerce seperti Shopee dan Tiktok. Kitsui Belloss Fiber boleh didapati pada harga cuma RM39.90 sahaja dan setiap kotak mengandungi 15 sachet, 15g setiap satu. Belloss Fiber juga boleh didapati di Watsons dan Guardian tau. 



Selain Belloss Fiber, Kitsui juga mengeluarkan produk lain seperti Kitsui Collagen White 6000mg + L-Glutamine dan juga Kitsui Meal Replacement Program (KMRP) yang Murni pernah review sebelum ini.




Untuk maklumat lebih lanjut mengenai produk Kitsui, korang boleh layari:






























































 







Artikel Menarik Yang Lain

2 ulasan

  1. Banyak manfaatnya tu.

    Done follow sini. By the way jemput join Cie ada buat segment giveaway 😊

    ReplyDelete
  2. CUya suka produk Kitsui...sedap dan memang mujarab!

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang