JOM TRAVEL GAYA BOSSQUE

8:48 AM

Assalamualaikum semua..

Nak tanya kaki kaki travel kat sini? Berminat tak nak Travel Gaya Bossque?? Meh sikit Murni nak reveal starter kit untuk travel gaya Bossque. Satu, destinasi first class dan dua, penerbangan yang tentunya juga kelas terbaik di dunia. Destinasinya pula tak jauh iaitu negara jiran jer, Singapura dan di terbangkan terus oleh Singapore Airlines. Bossque mesti tak tahu kan, yang Singapore Airlines ni beroperasi ke 130 buah destinasi seluruh dunia. Itu tak termasuk lagi destinasi flight domestic yang bekerjasama dengan Singapore Airlines ni. Lagi pulak, mesti teruja kalau tahu yang ada singapore airlines flights booking.



Features kat Singapore Airlines ni memang bukan tahap biasher-biasher. Maklumlah, penerbangan Singapore Airlines ni pemenang World’s Best Airline 2018 dan World’s Best Cabin Crew 2019 dari SkyTraxTM. Pilihan kelas kabin pun banyak jenis ikut keselesaan Bossque, ada First Class, Business Class, Premium Economy dan Economy. Bukan nak temberang, tapi even kelas ekonominya pun sudah terlebih selesa. Bayangkan kalau Bossque duduk lebih dari dua jam, tapi ruang kaki cam muat-muat jer, boleh cramp satu badan. Tapi berlainan dengan Singapore Airlines ini, Bossque memang takkan menyesal pilih sebab ruang setiap seatnya memang luas. Plus, dekat Singapore Airlines ni, ada banyak jenis in-flight entertainment, contohnya movies, music, tv show, dan kemudahan internet. So, sangat sesuai bagi Bossque yang sukakan hiburan tu. Jangan tak tahu yang Singapore Airlines juga menyediakan in-flight dining yang sedap dan berkelas. Pilihan makanan juga pelbagai dan Bossque boleh request makanan tertentu, untuk makanan khas seperti baby-infant/child meals, religious, vegetarian, dietary dan lain-lain. Bossque hanya perlu maklumkan ke Singapore Airlines sekurang-kurangnya 24 jam sebelum penerbangan. So apa lagi rebutlah peluang sementara ada flights to singapore online booking. Bosque boleh check melalui apps atau website Traveloka untuk harga promosi ni.

Tapi, lagi kaw-kaw best, kalau Bossque ni ahli PPS Club atau KRISFlyer, punyalah banyak complimentary service yang disediakan, kadang tu hampir setaraf dengan tiket penerbangan First Class dan Business Class. Especially, percuma service internet sebanyak 30 MB dan free streaming SlikAir Studio melalui smart phone sendiri. So, apa lagi cepat-cepat lah register dengan Singapore Airlines untuk mendapatkan keistimewaan dan grab point untuk setiap tempahan. Kalau Bossque dah ada berkepuk-kepuk points, boleh guna for upgrade kelas atau diskaun pembelian di Kris Shop. Pendek kata, tak rugi kalau Bossque jadi ahli KRISFlyer. Untung-untung boleh redeem flight award percuma. Betul tak salah baca, per-cu-ma. Waah, tetiba rasa seperti orang have-have gitew.


Lagi cun, kalau Bossque book First Class atau Business Class sebab features seat dia memang terbaik, full privacy dan seat boleh tukar jadi katil. Memang mantaplah ditambah pula servis komplimentari pun banyak, untuk harga premium Bossque dapat service internet, streaming, dan full breakfast atau dining. Turun jer dari flight, Bossque dah boleh mula berswapfoto, apa tidaknya Changi Airport Singapore ini ada fasiliti world class tau. Ada mall, pawagam, taman permainan, dan taman-taman yang super fun.



Okay, dah sampai kat Singapore tu, mestilah kena ke Tugu Merlion; simbol ikonik yang melambangkan kemajuan dan kemodenan kota Singapura. Bossque wajib pegi bergambar kat sini, sebab inilah bukti dah sampai Singapore. Kalau dah ada kat sini tu, naik MRT dan pergi berhibur di Universal Studio Singapore pulak. Bukan jer anak-anak yang teruja kalau ke ke sini, mak pak, pun ikut sekali. Tapi yang mak-mak mesti lebih trigged kalau pergi ke Madame Tussaud Singapore. Bukan apa, kat sini ada Cristiano Ronaldo, David Beckham, Johnny Deep, Shah Rukh Khan, boleh ajak bergambar sama. Eh, yang paknya pun boleh join bergambar dengan, Kajol, Bae Suzy dan Marilyn Monroe jugak.


Dah penat bermain, Bossque mesti suka kalau boleh relaks-relaks, jadi pergilah ke Garden by the Bays, boleh bersantai dan bergambar. Hebat tak hebat Singapore ni, taman dia bukan setakat ada flora, fauna, tapi lihatlah reka bentuk taman yang super modern tu, one word jer, ‘amazing’. Kat sini jer pun, Bossque boleh berselfie sampai bateri smartphone kong. Alang-alang dah dekat satu sama lain, Marina Bay Sands tu lagilah ikon yang extravaganza. Apa taknya, inilah hotel lima bintang yang mempunyai rooftoop infinity pool yang terbesar di dunia. Fuh, dia punya tarikan world class dekat Singapore ni, tak boleh nak bawak bincang tul. So, jangan berlengah, book tiket Singapore Airlines di Traveloka dan nikmati tawaran yang hebat. Happy Holiday uolls!!






Artikel Menarik Yang Lain

20 ulasan

  1. Wah, rasanya nak pergi ler negara SInga tu

    ReplyDelete
  2. Menarik tu Bossque.. hehehe .. teringin juga nak ke sana. Dari Ipoh ada terus ke Singapore so boleh masuk wish list next year ni. Semua guna apps je je s kan.

    ReplyDelete
  3. Thank you for sharing. But, i am more of economy style traveller. It will be very useful for luxury holiday.

    ReplyDelete
  4. Tak berkesempatan lagi nak ke Singapura. Last time husband kesana pergi tengok bola di stadium mereka memang gah sungguh setaraf international. Lepas ni boleh plan jalan2 ke Singapura dengan family :)

    ReplyDelete
  5. Unik plak nama "bossque" tu hi hi...
    Spore, aida lom jejak lg.
    One day.
    Merlion tu, ada terbaca semlm yg nak dirobohkan.
    Mercu tanda tu...
    Moga rumours saje la kan.

    ReplyDelete
  6. bestnya bercuti dilayan bagai vvip. tapi costingnya juga akan tinggi lah sikit. huhu. singapore should birthday tahun depan nak pegi lepas fikir costing tukar pegi hatyai. moga terkabullah.

    ReplyDelete
  7. Nice airline that I would like to try it too. Planning to go to Singapore on this year Christmas.

    ReplyDelete
  8. Terima kasih.. Bumi Singapura tak pernah Naim jejaki lagi. Mungkin next time. :)

    ReplyDelete
  9. bestnya travel ke singapore naik singapore airlines tu.. bukan biasa-biasa bossque

    ReplyDelete
  10. Wah bestnya oergi Singapura. Dulu pernah stay sana ikut family. Sekarang ni tak berkesempatan nak pergi Singapura. Menarik Bossque travel ke Singapura

    ReplyDelete
  11. Eh eh. Menarik pula sebutan 'Bossque' tu - jadi Boss la sepanjang pelancongan ye tak. Menarik gak konsep dan imbuhan dia kan.

    ReplyDelete
  12. not bad lah travel gaya Bossque ni. Nampak menarik, mewah dan elegan. Best la dapat pergi Singapore tengok tugu singa tu sebab nanti dah nak kena buang dah

    ReplyDelete
  13. Singapore walaupun negaranya kecil tapi tempat menarik disitu sgt2 lah tak boleh disangkal. Tapi kalau nak jadi Bossque ke Singapore, bukan sikit2 cost nak keluarkan. Tapi tak salah nak berangan....

    ReplyDelete
  14. baik Bossque... akan kuturuti jejak langkahmu... gitu... hehehehe... nampak relaxing gilos sepanjang percutian tersebut... boleh start menabung untuk next holiday destination dah ni... thanks for the superb review ya Murni...

    ReplyDelete
  15. Bestnya dapat pergi bercuti. Tempat menarik dan cantik. Memang boleh tenangkan fikiran. And lagi best bercuti satu famili

    ReplyDelete
  16. Wah syoknya kalau travel first class tu

    ReplyDelete
  17. Nk gaya boss ku, duit pon kena mcm bossku gak.. Hihihi. .
    Syok klu dpt p ni. .

    ReplyDelete
  18. syioknya kalau dapat travel kann :)

    ReplyDelete
  19. Adoiii! travel gaya bossque in my dream hahahaa...

    ReplyDelete
  20. Wah menarik nih. Best kan dapat bercuti gaya bossque nih

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang