Shopee memperkenalkan 3.15 Hari Pelanggan, jualan mega pertama tahun ini

10:59 AM

#ShopeeCelebratesYou pada 3.15 Hari Pelanggan ini, memberi pembeli lebih banyak sebab untuk menyambutkegembiraan bersama Dato Pandelela Rinong dan Datuk Abdul Latif Romly



KUALA LUMPUR, 12 Mac 2022 - Shopee, platform e-dagang terkemuka di Asia Tenggara dan Taiwan, telahmelancarkan 3.15 Hari Pelanggan, jualan mega pertama tahunini. 3.15 Hari Pelanggan kini berlangsung hingga 15 Mac dan akan membawa keseronokan perayaan akhir tahun Shopee kepada semua pengguna. Jualan ini memberikan para pengguna lebih banyak sebab untuk meraikan dan memberiganjaran kepada diri mereka, sambil mereka bersiap sediauntuk menempuh tahun yang menjelang.

Shopee memperkenalkan 3.15 Hari Pelanggan bagi membawalebih nilai dan kegembiraan kepada semua pembeli, yang kinimenggunakan e-dagang untuk memenuhi keperluan merekasepanjang tahun. Semua orang boleh menjadi sebahagiandaripada 3.15 Hari Pelanggan yang menampilkan pelbagaijenis produk, yang ditambah baik dengan tawaran diskaun95%, penghantaran percuma tanpa pembelanjaan minimum serta peluang untuk Putar & Menang Nissan Almera.

Tambahan kepada sambutan 3.15, Shopee menyambut Dato Pandelela Rinong dan Datuk Abdul Latif Romly sebagai dutajenama 3.15 di Malaysia. Kedua-dua atlet tersebutmempunyai rekod prestasi yang luar biasa dalam mengatasicabaran sukar dan mendedikasikan hidup mereka ke arahmeletakkan Malaysia di peta dunia. Mereka menjadi inspirasidalam cara mereka mencapai kejayaan hebat denganmengutamakan kesejahteraan dan meraikan pencapaian, meskipun ianya kecil. Dato Pandelela telah memenangi duapingat Olimpik dan lima pingat Kejohanan Dunia manakalaDatuk Latif telah memenangi dua pingat emas dalam SukanParalimpik. Beliau memegang rekod dunia untuk LompatJauh T20 hingga kini.

Kenneth Soh, Ketua Kempen Pemasaran di Shopee Malaysia berkata, “Pada 3.15 Hari Pelanggan ini, kami inginmeraikan anda. Berbuat baiklah kepada diri sendiri. Ikutirentak anda sendiri, raikan kemenangan kecil dan beriganjaran kepada diri sendiri. Demi berkhidmat dengan lebihbaik kepada pengguna kami, kami terlebih dahulu perlumemahami apakah barangan yang dibeli oleh rakyat Malaysia sejak tahun 2019.”

“Di Shopee, kami sentiasa meletakkan para pengguna sebagaikeutamaan dalam apa yang kami lakukan, jadi kami menciptainisiatif dan kempen baharu secara konsisten seperti 3.15 Hari Pelanggan bagi memenuhi keperluan mereka dengan lebihbaik,” tambahnya.

Memahami trend membeli-belah rakyat Malaysia

Memandangkan lebih ramai yang semakin biasa kekal di rumah, Shopee mendapati bahawa ramai yang inginmemperbaiki dan mengutamakan diri mereka dari segikesihatan, kesejahteraan dan mengurangkan stress. Oleh itu, peningkatan enam kali ganda dicatatkan bagi permintaanuntuk Produk Penjagaan Diri di platform tersebut pada tahun2021, berbanding tahun 2019, sebelum pandemik menular.

Kesihatan fizikal, penjagaan persekitaran dan kesejahteraansosial dilihat sebagai tiga trend penjagaan diri paling popular, di mana Shopee menyaksikan pertumbuhan permintaansebanyak 10 kali ganda bagi barangan berkaitanpenambahbaikan kelengkapan rumah dan kediaman.

Dalam pada rakyat Malaysia memberi lebih perhatian pada kesihatan fizikal mereka, Shopee mendapati bahawa 42% daripada barangan penjagaan diri yang dijual tahun lepasadalah berkaitan dengan dandanan diri, suplemen, peralatansenaman, bekalan memasak dan membakar makanan, pakaiantidur serta produk mandian dan spa.

Ekoran rakyat Malaysia menghabiskan lebih banyak masa di rumah bersama keluarga, Shopee menyaksikan peningkatan12 kali ganda untuk permintaan bagi makanan ringan, sertapeningkatan 13 kali ganda bagi bekalan memasak dan membakar makanan pada tahun 2021 berbanding tahun 2019.

Rakyat Malaysia juga semakin berminat dalam penjagaan diridari segi persekitaran, demi mewujudkan persekitaran hidupyang lebih sihat di rumah. Mereka memulakan projek DIYbaharu, memasang kertas dinding baharu, dan menanamtumbuhan dalam rumah, antara aktiviti-aktiviti lain. Inidicerminkan oleh peningkatan 12 kali ganda dalampermintaan untuk barangan pembaikan rumah dalam masa dua tahun.

Melihat pada kesejahteraan sosial, lebih ramai rakyatMalaysia bersifat terbuka kepada idea untuk memeliharahaiwan di rumah kerana permintaan bagi bekalan haiwanpeliharaan meningkat sebanyak 13 kali ganda dalam tempohdua tahun, antara tahun 2019 dan 2021. Mereka memanjakanhaiwan kesayangan mereka dengan menyediakan dandanan, rumah, makanan, malah fesyen dan aksesori turut didapatipopular.

Setelah mendalami data kata carian dalam trend penjagaandiri, Shopee mendapati bahawa perkataan ‘keropok’ telahdicari hampir 7 kali ganda lebih banyak pada tahun 2020 dan lebih 25 kali ganda lebih banyak pada tahun 2021, kedua-duanya berbanding tahun 2019.

‘Kids books’ juga telah menjadi salah satu kata carian yang semakin popular dengan peningkatan carian lebih 11 kali ganda pada tahun 2020 berbanding 2019, memandangkan para ibu bapa beralih ke Shopee untuk memupuk amalan membacapada usia muda.

Selain itu, sejak pelancaran ShopeeFood pada bulanSeptember 2021, kata carian ‘bubble tea’ meningkat lebihdaripada 7 kali ganda menjelang Disember tahun lepas. Inimenandakan trend yang semakin berkembang dalam kalanganrakyat Malaysia untuk memberi ganjaran kepada diri merekasendiri menerusi makanan dan minuman manisan yang dipesan melalui penghantaran makanan.

Sebagai sebahagian daripada 3.15 Hari Pelanggan, Shopee juga akan melancarkan pengaktifan #ShopeeCelebratesYou untuk membawa lebih banyak keceriaan kepada para pengguna sepanjang tempoh 3.15.

Berlangsung setiap hari di Shopee Live hingga 15 Mac, para pengguna juga boleh bermain permainan yang amat menarik, iaitu Sampul Misteri. Pemanggil Bertuah dikehendakimenjawab soalan untuk membuka sampul surat dan berpeluang untuk membawa pulang hadiah wang tunai yang lumayan. Para penonton pula boleh meneka sampul surat yang mengandungi hadiah wang tunai utama tersebut, dan berpeluang memenangi Syiling Shopee dengan tekaan yang betul.

Tontoni TV3 atau Shopee Live pada pukul 9 malam pada 15 Mac untuk mendapatkan tawaran TV terbaik. Nikmati juga beberapa persembahan selebriti tempatan yang memukau, serta persembahan oleh selebriti dari Korea di program Shopee Tawaran TV untuk 3.15 Hari Pelanggan.

Untuk maklumat lanjut mengenai Shopee 3.15 Hari Pelanggan, layari https://shopee.com.my/m/Consumer-Day.

Artikel Menarik Yang Lain

0 ulasan

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang