Testimoni Vitamin C..

8:51 AM

Sustained Release Vitamin C 500mg


Sumber Vitamin C yang dilepaskan secara perlahan-lahan, jam demi jam. Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg). Dan pembebasan 1.5 Vitamin C buah tersebut kedalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin c didalam 2 tablet Vitamin C Shaklee (didalam jarak 5 jam) mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan Vitamin C didalam tubuh badan kita. Ia juga melegakan inflamasi,menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.  









Selain tu, Vitamin C atau boleh juga dipanggil sebagai asid asorbik ni sangat bermanfaat pada kesihatan manusia. Semua orang tahu,Vitamin C ni berkait rapat dengan kecantikan kulit. Tetapi jangan lupa Vitamin C ini juga banyak kegunaannya.


Antaranya adalah:


Membantu pembetukan kolagen 
  • Iaitu sejenis protein yang menyusun tubuh manusia. Kolagen adalah struktur yang terlibat dalam pembinaan tulang, gigi, sendi, otot dan kulit. Sebab itulah si pengamal akan mendapati kulitnya akan lebih licin, cerah, tegang dan cantik. Serta luka pun cepat sembuh kerana Vitamin C ini akan membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.


Memperbaiki simptom pendarahan 
  • Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam pada kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.


Mengekalkan kolestrol sihat 
  • Vitamin C menjaga salur darah agar tidak mudah pecah. Mencegah pengerasan salur darah, membantu proses metabolisme kolestrol iaitu pembetukan asid hempedu yang penting dalam proses pemecahan lemak. Mereka yang menghidap darah tinggi digalakkan mengambil vitamin C bagi mengelakkan strok dan jantung tersumbat.


Peningkatan sistem imun 
  • Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik. Membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu atau selsema. Penghidap sakit asthma, sangat-sangat disarankan mengambil Vitamin C dalam diet seharian.


Detoksifikasi 
  • Vitamin C berupaya mencantumkan bahan logam berat seperti plumbum, raksa, arsenik dan lain-lain toksid menjadikan ia tidak bahaya pada buah pinggang dan ia dapat dinyahkan dari badan dengan mudah. Mereka yang merokok sepatutnya menjadikan vitamin C sahabat baik kerana ia dapat membersihkan darah dan mengelakkan buah pinggang anda daripada mengalami kerosakan yang teruk.


Berperanan mengeluarkan hormon anti-stress dan pengeluaran interferon (hormon fungsi imun)
  • Mengikut doktor Bruce Miller, "The more you stress,the more you need vitamin C". Dan kita tahu, stress boleh memusnahkan Vitamin C didalam badan kita. Dan kekurangan vitamin C, sistem keimunan badan akan menjadi lemah dan mudah diserang penyakit.


Penyakit Skurvi adalah akibat kekurangan Vitamin C
  • Sesiapa yang mengalami pendarahan pada badan, lebam-lebam, gusi mudah berdarah, gigi mudah tercabut dan luka lambat sembuh, pendarahan dalam otot dan sendi adalah disebabkan kekurangan Vitamin C. Jelas sekali Vitamin C adalah umpama gam melekatkan sel-sel lalu menjadikan tisu-tisu dalam badan tidak mudah terkoyak atau terluka. Mereka yang sedang sakit, disarankan untuk mengambil dos Vitamin C yang lebih tinggi untuk mempercepatkan proses penyembuhan.





Kita juga digalakkan mengambil buah-buahan 5 kali sehari. Oleh kerana kekangan masa dan tekanan hidup masa kini menyebabkan vitamin C tidak dapat diserap oleh badan secara optimum dan lebih banyak dikeluarkan melalui air kencing. Menurut doktor Bruce Miller, dos yang dicadangkan adalah 500mg sehari iaitu bersamaan 7 setengah biji oren.



Siapa yang perlukan vitamin C:

  • Perokok,1 batang rokok mampu melupuskan 50-100mg vitamin C
  • Orang yang mudah stress kerana stress akan menyusutkan vitamin C
  • Orang yang mengambil pil penahan sakit dan pil perancang sebab pil perancang juga menyerap dan mengurangkan Vitamin C dengan cepat didalam badan.
  • Orang yang ingin mencantikkan kulit atau orang yang mengalami masaalah kulit seperti jerawat atau ekzema memerlukan Vitamin C untuk membina kolagen kulit yang sihat dan memperbaiki tisu kulit.
  • Semua orang yang menginginkan kesihatan tubuh badan yang baik kerana Vitamin C menyokong sistem imun dalam badan dan mengurangkan selsema berpanjangan.



****Ingin saya ingatkan, kesan pengambilan vitamin bukanlah serta merta seperti ubat. Haruslah konsisten dalam pengambilan. Barulah dapat hasil yang optimum seperti yang telah Murni rasai :)




****Disini Murni nak tunjukkan pula testimoni kebaikan Vitamin C ini kepada seorang Makcik ni. Makcik ni mengalami masalah susah untuk buang air kecil. kadang2 kaki dia akan membengkak kerana air dalam badan banyak turun berkumpul dikaki. Alhamdulillah selepas makan Vitamin C ini kakinya dah surut bengkak & buang air kecil pon dah lancar.


















Artikel Menarik Yang Lain

0 ulasan

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang