Optimus Prime Dan Bumblebee di Padang Kota Lama, Penang

6:50 PM

Assalamualaikum..Al-kisahnya hari Sabtu lepas..Asalnya kami nak ke Seberang jaya untuk borong Vitamin Shaklee di Shaklee Branch dekat Seberang Jaya, Tanah Besar Penang. Tetapi kerana ada accident kat atas jambatan dan keadaan trafik kat jambatan yang jem giler kami mengubah plan. Sebab masa tu dah pukul 6 petang..kalau kami tempuh juga jem tu kami mungkin tak sempat juga sampai ke Seberang Jaya dalam tempoh masa sejam. Kerana Branch Shaklee tutup tepat pukul 7 petang. Sesiapa yang pernah menetap di Pulau Pinang mesti tau macam mana keaadaan kalau jem dekat Jambatan Pulau Pinang tu..Huhuhuhu 








Tiba2 hubby pon bagi cadangan untuk naik feri ke seberang..Tetapi feri pon sama jem. Alang2 dah dekat dah feri port tu dengan Padang Kota Lama..Terus ajak hubby ke sana kerana sebelum ni ada tertengok kawan post dalam FB ada Pameran Transformers Anjuran Kerajaan Negeri Pulau Pinang dekat situ. Memang betul laa..sebaik sampai nampak dua replika Optimus Prime & Bumble Bee tercegat kat sana. Hihihi








Jadi kepada para peminat siri kartun, filem and figura Transformers ini tidak boleh melepaskan peluang istimewa itu untuk melihat sendiri gergasi Optimus Prime setinggi 9.14 meter (30 kaki) dan Bumblebee 6.1 meter (20 kaki). Dan pameran ini akan berlangsung dari 10 Julai - 17 September 2015 (Isnin - Jumaat: 12 p.m. -12.00 a.m. Hari Sabtu, Ahad & cuti umum: 9.00 a.m. - 12.00 a.m.) Masuk adalah percuma!













Para peminat juga boleh mengambil gambar dan selfie bersama Autobots itu dengan percuma. Jadi kami pon tak lepaskan peluang selfie laa sket2 bersama adik & anak. 























Di sebelah malamnya pula, pertunjukan cahaya laser dan kesan bunyi di tapak pameran itu akan diadakan sepanjang tempoh pameran.



 



 






Artikel Menarik Yang Lain

16 ulasan

  1. Meriahnye..tapi jauh sangatlah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kami yang dekat ni pon baru pergi..hihihih

      Delete
  2. wahh bestnya..ramai update psl ni.. jeles sbb jauh..huhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaa bukan best sgt pon..just dapat tengok jerr..tu pon dari jauh jer

      Delete
  3. CP pi hari tu jam giler. Nanti nak pi lain.

    ReplyDelete
  4. berkampung sampai malam ea kak..?? heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo tak laa.. malam tu pic kwn hantar dlm group whatsapp

      Delete
  5. Cantik aku pun minat transformer

    ReplyDelete
  6. Bestnya kalau dapat pergi ^-^

    ReplyDelete
  7. hr2 tempuh jem jmbtn smpai jemu dh...wuuuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lerr klu jem memang rasa nak menangis

      Delete
  8. Assalam murni,
    he3
    iols pun dah pi
    siang pi
    malam pi
    pulun :P

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang