KETAHUI 50 KEBAIKAN VASELINE PETROLEUM JELLY UNTUK KULIT

8:35 AM

KETAHUI 50 KEBAIKAN VASELINE PETROLEUM JELLY UNTUK KULIT





Dugaan sepanjang mengandung kali ni lain dari yang sebelum ni. Kalini ada morning sickness sepanjang 3bulan pertama. Lepas tu tiba2 bibir jadi gatal2, kering dan menggelupas. Bila pakai lip ice makin teruk jadinya. Kebetulan dekat rumah memang ada seboltol Vaseline Petroleum Jellly. Try sapu Alhamdulillah serasi. Tapi kena kerap sapu laa baru bibir tak kering dah..hehehe. Semalam Murni terjumpa satu artikel dekat FB jadi Murni nak tempek laa kat sini untuk rujukan kita bersama 50 Kebaikan Vaseline Petroleum Jelly ni untuk kulit.



1. Sapukan sedikit pada bulu mata anda sebelum masuk tidur. Ia akan membuatkan bulu mata anda menjadi lebih panjang dan lebih tebal dr masa ke semasa

2. Sapukan pada kaki anda setiap hari, pakai stokin and bila anda bangun akan tersa lembut jer kaki tu. Lakukan setiap hari...

3. Sapukan pada siku anda setiap hari, ia akan menjadi lebih lembut

4. Sapukan dan urut pada 'cuticles' beberapa kali dalam sehari untuk kelembutan dan kecantikan cuticles anda.

5. Sapukan pada bibir yg terluka, macam pecah2 bibir tu...

6. Gunakan sebagai LIP GLOSS

7. Campurkan sedikit pada serbuk KOOL-AID dan jadikan ia sebagai LIP GLOSS berwarna serta berperisa

8. Cairkan vaseline dan sebiji coklat cip dalam microwave, gaul sebati dan jadikan Lip Gloss berperisa coklat... nyum...nyum....

9. Sapukan pada tempat2 yg ingin di semburkan minyak wangi. Ia akan menjadikan minyak wangi lebih tahan lama dari sepatutnya..

10. Boleh dijadikan sebagai pelembap jerawat yg degil & rasa sakit. (tidak akan menyumbat liang2 pori anda)

11. Pelembap utk kulit kering yg amat teruk.

12. Sapukan pada lutut2 anda drpd kering yg kelihatan mcm rupa abu tu....

13. Gaulkan bersama garam laut utk dijadikan SCRUB

14. Sapukan sedikit pada gigi anda untuk mengelakkan mulut melekat pada gigi.. pada yg selalu senyum spt beauty pagent ker... artis ker...

15. Sapukan juga pada gigi utk elakkan lipstik ada melekat pada gigi.... auw.... malu nyer kalau terjadi kan..

16. Sebagai bahan utk mengURUT.... yo!!

17. Panaskan utk dijadikan krim malam

18. MAKE UP remover (bg menanggalkan kesan2 make up)

19. Melindungi kulit daripada terdedah kepada cuaca  yg teruk (panas... sejuk....)

20. Digunakan pada pipi utk kelihatan lebih dewy..

21. Digunakan di bawah eye shadow utk mendapatkan efek bersinar / bercahaya....

22. Boleh digunakan untuk kulit lebih licin dan soother selepas bercukur

23. Digunakan pada waktu rawatan kuku

24. Bagi menghilangkan garis-garis kulit kering yang bole timbul selepas membasuh

25. Melincirkan cuping telinga dan membantu memasukkan anting2 dengan mudah tanpa menyakitkan...

26. Menjadikan kuku lebih tahan dan kuat...

27. Gunakan dgn lipstik utk dijadikan sbg blusher pipi anda.

28. Memudahkan untuk menanggalkan cincin yang tersekat di jari anda..

29. Mencantikkan kening yang susah sgt di urus... messy

30. Menjadikan bulu mata anda lebih berkilat dan kalis air...

31. Melegakan kulit kepala, pra-shampoo

32. CAN HELP PREVENT CHAFFING

33. Membantu menyembuhkan selepas prosedur pembedahan kosmetik.

34. Mengurangkan kegatalan dan kerak2 kelemumur

35. Theraputic apabila digunakan ketika akibat terkena Poison Ivy

36. Dapat membantu memperbaiki  keadaan mereka yg menghidap ezkema atopik

37. Membantu menyembuhkan dan melindungi tatoo baru dibuat.

38. Boleh melindungi terhadap pewarnaaan rambut yg membahayakan, pengerintingan dan meluruskan dengan bahan kimia yg digunakan sebagai topeng di sekitar garis rambut..

39. Gunakan sedikit utk kilatkan kasut dan beg anda.

40. Colekkan sedikit di jari anda dan gosok di tapak tangan kemudian ramas2 perlahan di rambut anda .. buat mcm ala.. korean style...

41. Gunakan utk disapukan pada hujung rambut yg berbelah dan kering.

42. Menghilangkan kesan makeup pada pakaian

43. Gosokkan pada leher botol pewarna kuku anda agar tidak melekat lagi pd botol.

44. Menjadikan pewarna kuku ada yg lama nampak baru semula

45. Letakkan sedikit serta campurkan pada serbuk eyeshadow utk dptkan warna lain dan lebih menarik lagi bila memakainya.

46. Campurkan pada losyen kegemaran anda

47. Sapukan pada bibir anda, biarkan utk beberapa minit kemudia gosok perlahan dgn berus gigi utk mengupaskan kulit mati agar lebih lembut.

48. Menanggalkan bulu mata palsu yg tersalah pakai dgn cepat.

49. Sapukan sedikit pada badan anda yg kering sebelum anda menyapukan losyen utk TON kulit agar samarata.

50. Sapukan pada keseluruhan sebelum penerbangan bagi mengelakkan kulit kering.


Credit To: Facebook User

Artikel Menarik Yang Lain

8 ulasan

  1. ada yang tahu, ada yang tak.. thank you for the sharing kak

    ReplyDelete
  2. byk kelebihan ni. hrga pn ok. yui da beli smpai tak terguna hbs pastu expired..huhuh

    ReplyDelete
  3. byk kegunaan vaseline ni rupanya...

    ReplyDelete
  4. good sharing..cik nor pakai kat kaki..:)

    ReplyDelete
  5. mmg duk pakai ni pun mmg bagus

    ReplyDelete
  6. byk kegunaan.... sy paling suka guna utk baby .... sapu kat montot dia setiap kali tukar diapers mmg tak naik ruam lampin

    ReplyDelete
  7. Banyak rupanya kebaikan vaseline nie..
    AM guna untuk halang semut dari cage haiwan belaan AM je..

    Ikhlas dari
    AlongMisuari.com


    ReplyDelete
  8. banyak kebaikannya... nanti kena p cari la hihihihi

    ReplyDelete

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang