Happy 8th Anniversary | BAYVIEW Beach Resort, Penang

10:32 AM

Assalamulaikum..

11.12.2008 - 11.12.2016 Genap usia perkahwinan Murni dan suami 8 tahun. Terlalu banyak suka dan duka dilalui bersama..Terima kasih kepada yang memberi ucapan dan doa..Semoga Allah swt memakbulkan doa2 kalian semua dan jodoh kami berkekalan sampai Syurga..Aamiiin!

Memandangkan waktu tu Murni tak berapa sihat kerana Morning Sickness anak yang ke-3 ni kami tak merancang untuk bercuti kemana2. Tapi kesian pulak dekat Alysa & Danish. Jadi secara tak sengaja kami pon booking laa hotel dekat2 Penang ni sahaja. Kebetulan pulak 12.12.2016 adalah hari cuti umum Hari Keputeraaan Nabi Muhammad SAW jadi boleh laa kami bercuti dekat2 sini 2H1M pon jadi la.

Booking.com

Bayview Beach Resort, Penang

Lobby Lift

Lepas dah check in, kami naik ke tingkat 4. Bilik kami no 409. Macam kebiasaan bila masuk bilik perkara pertama Murni selongkar adalah bilik air. Dan ape yang Murni suka adalah bilik mandi dan buth tub berasingan.

Malam ni kami tidor dikatil ni jer la..tak mintak pon extra bed. Alhamdulillah muat lagi untuk kami ber4. Tapi tahun depan memang tak dapat dah bila anak dah 3orang..hehehehe

Jom kita ke balkoni pulak. Alhamdulillah balkoni bilik kami ni sea view & pool view. Ape lagi Alysa & Danish excited laa duk ajak ibu abah jom laa mandi kolam. Dah memang tujuan kami pon bawa mereka kesini untuk mandi kolam. Asalkan diorang happy cukup.

Dalam pukul 5ptg kami turun bawa anak2 mandi kad pool. kast sini ada 3 jenis pool. baby pool, kids pool dan pool dewasa. petang tu ramai sungguh budak2 & parent. Mungkin sebab haritu weekend dan esoknya public holiday dan juga cuti sekolah. So meh laa kita layan Alysa & danish mandi sampai kecut. hahahaha

Dah puas mandi kolam kami ke pantai pula. konon2 nak tengok sunset. tapi kerana cuaca mendung tak berapa nampak ler..jadi kami layan ombak jer laa. Boleh tahan juga kuat ombak.

"Happy Anniversary 8yrs @ Bayview"...Gigih betul encik suami menulis dekat pasir tapi beberapa kali disapu ombak...hehehe

Dah terpadam tulis lagi sekali..hehehe

Terima kasih abang..SEMOGA JODOH KITA SAMPAI SYURGA..Aamiiin!

Malam kami cadang nak keluar makan dekat mana2 kedai dekat situ. Tapi siapa sangka jalan jem teruk. Jalan yg selalu 5minit jadi 45min. Kalau tahu macam tu baik jalan kaki jer. Kedai makan pon full terpaksa menunggu untuk meja. Jadi bila dah malas mood pon takde kami pon bungkus je makanan dan balik makan di hotel. Encik suami nak makan Beryani Chicken Tandori dan anak2 nak makan Pizza. mujur dekat Restoran Danish Bruyani House pizza pon ada. jadi kami tapaw Margharita Pizza untuk diorang. Memang sedap pizza ni rugi beli satu jer. (sori tak sempat snap pic dah lapor penat kena jem).

Balik hotel santai2 sambil ambik angin malam. Malam tu bunyi deruan ombak sangat kuat dan angin bertiup sepoi2 bahasa. Dan malam tu kami tido pengsan sbb penat dan juga kena angin laut. tetiba rasa nak jer ada rumah tepi pantai. Tapi bukan pantai batu feringghi ler..Nak mammmps kalau takde jota2 jgn mimpi..hahahaha

Selamat pagi @ Bayview Beach Resort Batu Feringghi Pulau pinang. Tapi sayang takde sunrise sebab pagi ni hujan renyai2.. Nampak nun jauh disana air laut pon pasang dah cecah ke tengah pantai. Anak2 duk kalut nak mandi kolam dan mandi laut lagi. Tapi tak berani laa nak bawa g pantai lagi..Mandi kolam cukup laa..

normal picture

Zoom 5x

Zoom 10x

Sekali lagi memnuhi permintaan Alysa & Danish. Walaupon hujan renyai2 kami bawa juga diorang turun mandi. Lagipon seumur hidup diorang tak pernah main hujan. Biasa laa anak2 sekarang terlebih manja..Murni masa kecik dlu pantang ujan mula laa tak senang duduk nak mandi hujan..hehehe

Hahaha dah kesejukan dah..dalam pukul 10 kami semua naik ke bilik untuk siap2 nak check out kul 12pm nanti.

Towel Counter

Ni la view bilik kami dari tepi kolam. InshaAllah ada rezeki boleh lagi mai bercuti pendek disini. Lagipon dekat jer kami duduk Bayan Lepas ja..Jimat masa, minyak kereta, tol dan yang penting jimat cuti. Hehehehe

Bayview Beach Resort, Penang

Feringgi Plaza,
Jalan Batu Ferringhi, Batu Ferringhi,
 11100 Batu Ferringhi, Pulau Pinang, Malaysia

Artikel Menarik Yang Lain

4 ulasan

1. happy anniversary akak =)

ReplyDelete
  2. happy annivesary kak.... best tengok kolam dio... hahahhaha

3. hepy enniversary.. pergh. kerlas annyversary sambut dengan percutian macam nih.. hahaha

kawan saya ikut saya hiking naik penang hill, pastu balik bini dia merajuk sbb kawan saya tu lupa hari tu annyversary.. ahahaa... org lain anniversary sambut grand2, dia bleh lupa, boleh plak ikut kawan pi hiking.. hahahaha..

ReplyDelete
  4. assalamualaikum murni...seronoknya bersama keluarga bercuti kn...selamat ulang tahun...:)

p/s mekacih bagitahu mama yer...:)