Ramadhan Buffet Ihya Ramadan Alaf Baru | Di Olive Tree Hotel Penang 2023

11:07 PM


Menjelang Ramadhan yang mulia, bulan kesembilan dalam kalendar Islam, Ramadhan adalah bulan muhasabah diri dan kemurahan hati. Di Olive Tree Hotel tahun ini, bufet Ramadan bertemakan "Ihya Ramadan" yang bermaksud sambut Ramadan dengan hati terbuka bersama keluarga, rakan dan rakan sekerja.



Bermula dari 31 Mac 2023, Olive Tree Hotel bersedia untuk membawa pengunjung melalui perjalanan berbuka puasa dengan hidangan tempatan & antarabangsa. Dari sudut pembuka selera, terdapat banyak bar salad hijau yang sihat dan kerabu yang baru dibuat seperti Kerabu Jantung Pisang dan Kerabu Daun Selom. Hidangan istimewa Ramadan seperti Ketupat Pulut, Lemang dengan Serunding Ayam dan Daging juga boleh didapati di stesen pembuka selera. Pengunjung yang menggemari makanan pedas akan berpuas hati dengan pilihan lelbagai pencicah seperti Sambal Belacan, Sambal Kelapa, Cincaluk dan Sambal Mempelam. Sup seperti Sup Ekor dan Sup Ayam juga ditawarkan secara bergilir-gilir. Sup ekor disana sangat sedap. Seriusly..









Tersedia di kaunter bufet utama adalah hidangan yang penuh dengan rasa yang mantap dan sedap seperti Ayam Percik, Daging Rendang, Kambing Masala, Sambal Udang Petai, Kacang Buncis Masak Pedal Ayam and Perut Masak Lemak dan banyak lagi. Semuanya sedap2 belaka.












Tidak ketinggalan, di sudut aksi yang meriah, Kambing Bakar dengan Nasi Mandy menjadi tarikan orang ramai. Hidangan lain yang baru dipanggang di tempat lain adalah sate, Ikan & Udang Bakar, Udang Tempura dengan Mi Ramen dan Bungkus Ayam atau Lamb Tandoori. 





Terdapat juga sudut kanak-kanak menghidangkan Pizza Hawai, Ayam Pandan dan Pop Corn untuk memastikan kanak-kanak gembira.






Terdapat juga kaunter makanan istimewa tempatan dan antarabangsa seperti Ketupat, Tauhu Bergedil, Satay Ayam dan Satay Daging, Pasembur, Rojak, Jeruk, Salad, Sushi dan Sashimi.














Di kaunter makanan ringan dan pencuci mulut, terdapat pelbagai jenis buah-buahan dan kuih tempatan, kek, goreng-goreng bersama-sama dengan Tau Foo Fah, Agar Agar dan Merry Ice Cream. Terdapat juga gerai ABC, Cendol, Laici Kang & Teh Tarik.





















📌Bufet Makan Malam Ihya Ramadan:
  • Harga MYR130+ (Dewasa) dan MYR60+ setiap kanak-kanak (6 - 12 tahun)
  • Tawaran istimewa Beli 6, Percuma 1 untuk tempahan yang dibuat dihttps://olivetree.my/pages/promotions sehingga 30 Mac 2023. 
  • Kanak-kanak 5 tahun ke bawah boleh menjamu selera secara PERCUMA dengan pembelian minimum 2 orang dewasa.
Bufet hanya disediakan pada tarikh berikut:🔖
  • 31 Mac – 2 April 2023, 6 – 9 April 2023 dan 13 – 19 April 2023.

Pada malam Ramadan yang lain, Set Hidang boleh didapati dengan harga MYR56+ untuk 2 orang. Ada 2 pilihan menu untuk dipilih iaitu Ramadan Hidang Set A dan Set Hidang Ramadan B seperti berikut.
📌 Ramadan Hidang Set A:
- Bubur Lambuk
- Nasi Minyak
- Daging Rendang
- Sambal Udang Petai
- Pajeri Nenas
-Kuih Ketayap
🔖 Drinks
- Ice Lemon Tea & Café Latte
📌 Ramadan Hidang Set B:
- Sup Ayam Berempah
- Nasi Hujan Panas
- Ayam Percik
- Ikan Tiga Rasa
- Kailan Masak Ikan Masin
- Bubur Kacang Hijau
🔖 Drinks
- Watermelon Juice and Hot Tea

🥰 Psst: Surau untuk lelaki dan perempuan juga disediakan di hotel untuk pengunjung Muslim.
Untuk sebarang tempahan berkumpulan untuk 30 orang dan ke atas, sila hubungi hotel di +604 637 7777 atau isi borang "Bercakap dengan Kami" di https://olivetree.my/pages/contact-us








 

Artikel Menarik Yang Lain

0 ulasan

S Pink Premium Pointer

Life Traffic Feed

Chat Box

Nuffnang